|
|
|
|---|---|
E30_320i |
Tjena, min bild var med om en liten krock, körde upp för en trotor i 50 blås, så jag har bytt styrväxel styrstag, fjäderben o dämpade och fjädrar fram, framvagnen är ställt, men nu är det så att bilen går helt ostabilt, över 100km så åkerbilen till höger o vänster fram o tillbac, typ hela bilen gungar, men har märrkli att där e glap i ena sidan på dämparen,alltså man kan röra hjulet ut o in mot hjulhuset en bit, kan det va problemet,? någon som vet? |
E30_320i |
hjulagret är butt med,,,, |
| Ingen aning, men det låter ju absolut inte bra. Byt där vart det är glapp, smäll på nya bussningar också när du ändå håller på.. | |
|
Kan det vara topplagringen som är glapp? Sitter högst upp på fjäderbenet i stötdämpartornet.. Hur är Toe-värdet ställt fram? Vilket värde har du caster samt camber på framvagnen? Byttes delarna till nya delar eller begagnade? Är allt ok som monterades? /Anton |
|
E30_320i |
Du vet den jängning som som sitter på stötämparen, tror det där e glapp, för som sagt juleet är där lite glap... Bytte till gammal från min reservdels bil som funkade bra inna med allt.... Mmmmmmm skumt |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.