|
|
|
|---|---|
|
Hejs! Har just köpt mig en 316ti compakt 2001. Jag har utrustninglistan på bilen i min hand & undrar.. Det står ORDER OPTIONS: Massa utrustning.. Sen under det står det: SERIES OPTIONS: 226 Sports Suspension settings 548 Speedometer with kilometer reading 854 Manguage version reading Innebär detta att min bil har sportchassie..eller? /K | |
|
Svar ja, 226 är sportchassi. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Det vet jag, men eftersom det ej står under ORDER OPTIONS, utan under SERIES OPTIONS...? | |
|
Det är inte standard med M-chassi, om det är detsamma som sportchassi vet jag inte! Jag hittade ingen utrustningslista i min servicebok så jag kan inte jämföra. Mvh, Steaman |
|
|
Inte för att jag är säker, men betyder inte Series option att det är val som BMW gjort för olika marknader, typ att till Sverige tas bara bilar in med hastighetsmätare graderad i kilometer. Och Order options är de val man som köpare kan göra i Sverige, tex sportstolar, färg, mittarmstöd, ickerökarpaket etc. Rätta mig gärna om jag har fel... __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Verkar ju iaf märkligt att det står på utrustningslistan om det INTE skulle finnas på bilen...tack för svaren! :) | |
|
mosse: din bil har sportchassi och det är standard på 316ti -01. Om alla årsmodeller av E46 Compact är jag dock osäker på. Nedan följer det som är standardutrustning men det är från en tysk sida så det kan ju skilja om det är en svensksåld... Airbag für Fahrer und Beifahrer mit Sitzbelegungserkennung für Beifahrer Airbag: Seitenairbag für Fahrer- und Beifahrer Airbag: Kopfairbags für Fahrer- und Beifahrer Anti-Blockier-System (ABS) inkl. Cornering Brake Control (CBC) Automatische Stabilitäts-Control+Traktion (ASC+T) Außenspiegel elektrisch einstellbar asphärisch, in Wagenfarbe lackiert Drehzahlmesser mit Energie-Control Durchladesystem asymmetrisch geteilt Fahrwerk: Dynamische-Stabilitäts-Control III (DSC) Fahrwerk: Sportliche Fahrwerkabstimmung mit Fahrzeugtieferlegung Fenster: Ausstellfenster hinten mechanisch Fensterheber, elektrisch vorn mit Komfortschaltung und Einklemmschutz Getriebe: 5-Gang-Schaltgetriebe Heckscheibenwischer Heckspoiler Interieurleisten: matt lackiert Kopfstützen: (4) vorn und hinten hinten abklappbar Lenkradverstellung mechanisch Paket: Nichtraucher Polsterung: Stoff Flachgewebe inkl. Interieurleisten in matt lackiert Räder: Stahl 6.5 J x 15 mit 195/65 R15 mit Radvollblende Servolenkung Sitze: Fahrer und Beifahrersitz höhenverstellbar Sitze: Kindersitzbefestigung ISOFIX Befestigungspunkte zum Andocken von 2 ISOFIX-Kindersitzen im Fond Stoßfänger und Schwellerverkleidung in Wagenfarbe Stoßleisten in schwarz Verglasung: Wärmeschutzglas grün, rundum Wegfahrsicherung elektronisch codiert (EWS III) gemäß AZT Zentralverriegelung inkl. Funkfernbedienung ___ //Ulf |
|
|
Min är svensksåld och har inte sportchassi! Mvh, Steaman MB C32 AMG -02 L-R Discovery V8 -01 BMW 316 ti -02 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.