|
|
|
|---|---|
|
Efter att bilen har varit hos BMW och fått ny generator och kylare så har det hänt flera gånger att motorn stannar när den har växlat ner till 1:an vid inbromsning. Har aldrig hänt tidigare och nu händer det nästan varje gång man är ute och kör. Vad kan det vara? /Jesper | |
|
Det ä bara att köra in bilen till verkstaden och kolla upp den på datorn. Kanske nån felmed. som spökar. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Hade samma fel på min bil Dom bytte bränsle filter och justerade in tomgången. |
|
|
Lite märkligt att det skulle uppkomma direkt i samband med att man har haft bilen inne på verkstad bara. /Jesper |
|
|
Vad säger de på verkastaden då? DANNE Min bil: Länk |
|
|
Glömde att säga att jag har haft många andra fel med på bilen. 1 fel kommer sällan ensam. Efter jag hämtat min bil på verkstaden efter byte av filter och injusterad tomgång. Då går givaren bak sönder till abs antispinn Och det var jätte kul. 1km efter jag lämnat verkstaden. Jag tror att dom blev så less på min bil tillslut ,så dom bytte givaren och bytte sedan ut styrboxen.Och efter det är alla fel borta. |
|
|
Jag har pratat med verkstaden och fått en ny tid på Onsdag. Jag har även märkt att den slår i ettan väldigt hårt vid nedväxling från 2:an ibland. Så det verkar vara nånting med växellådan som spökar. /Jesper |
|
|
Det gjorde min, med det blev lite bättre efter att dom bytt ut styrboxen men inte helt bra. Hoppas dom hittar felet och Lycka till |
|
|
Luftmassemätare är tydligen felet. 2:a gången den blir bytt under denna bils livstid. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.