|
|
|
|---|---|
|
hej har nogon en aning vad som händer om man trycker på code (stora datan)kan man köra in en kod då ,eller kan det vara en sparad kod sen förra ägaren ,dumt att trycka in och inte ha rätt kod //pilotto | |
tvålen |
På min e38-95 kan man om man trycker på code knappa in en fyrsiffrig kod som startspärrar bilen. när du kommer tillbaka och slår på tändningen frågar datorn efter koden, för varje fel försök spärras bilen 10 minuter. Om du råkar knappa fel kan du bryta de 10 min genom att slå in rätt kod. Koden kan du välja ny vid varje tillfälle. På min trycker man in koden och sedan på SET, samma sak när du kommer tillbaka så låses den upp. /anders |
| Det är ju en startspärr som finns där. Jag tror att om förre ägaren hade matat in något där så hade den frågat efter den koden varje gång du försökt starta bilen, men eftersom den inte gör det så borde du kunna ange en egen kod. Själv använder jag inte den funktionen och vet inte ens om den är kvar, jag var ju tvungen att skaffa ett Defa-larm med startspärr för att få bilen försäkrad... | |
| Tvålen´s :-) beskrivning gäller även för E32. Bara att testa. Men glöm för allt inte vilken kod du knappade in :-) | |
|
Jopp testade igår och det fonka =) //pilotto |
|
|
Någon som vet va man ska göra om koden inte funkar så bra :( Har hört att återställning kan göras om man kopplas ur batteriet en viss tid. 30 min var för lite Men haft den ur i 3h nu så borde vara lösningen *hoppas* /Tony Haagen |
|
Gemini__ |
Till E34 gäller detta iaf: 1: Skruva bort batteriets -pol 5 min. 2: Tändningsnyckeln i läge 1 3: Skruva tillbaka -polen på batteriet 4: Signalhornet tutar i 30 sek. 5: Vänta tills klcokan räknat ner till 0 (Man ser hur nedräkningen börjar, tar ca 15 min.) 6: Starta motorn. Väl värt ett försök på era 7-serievagnar. Mvh: Thomas |
|
Hej! Jag har en 740ia -93 som jag undrar om det här med koden, om jag trycker på code så får jag fram 4 streck där jag ska knappa in en kod. Är det bara att välja vilken kod som helst??? När jag startar min bil så frågar den ej efter någon kod betyder det garanterat att ingen kod har knappats in eftersom den inte frågar efter koden innan jag startar??? Jag vill gärna använda detta skydd på min pärla, jag använder redan fjärrlåsspärren och centrallåskolvsspärren om man nu kan kalla det så. Kom även underfund om en häftig grej idag som jag ej visste om, om man har rutor och taklucka öppna och låser bilen med nyckeln och vrider den 90 grader då går en låsspärr in. Men om du håller kvar nyckel i detta läge ett tag så stängs automatiskt rutor och taklucka. Denna bil är för mig helt underbar med all denna teknik och finesser, att man bara kan göra en bil så här bra är för mig fantastiskt och då är ju denna 10 år gammal redan. //kwthai |
|
|
Kwthai: Opel omega hade den funktionen redan 1988 så jag tror inte att den är särskilt ny :) För 10 årsen fanns väl redan navi ? :o) |
|
|
Se min sida för mer info om stora färddatorn. Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
acey jag sa aldrig eller menade att funktionen var ny, jag är bara glad att äga en bil med så många funktioner och finesser det var allt. //kwthai |
|
|
kwthai: Tyckte mest du verkade förvånad över att funktionen fanns på en så pass "gammal" bil som 10 år. En sådan lyxbil som du har hade väldigt mycket ny teknik som inte är standard på bilar ens idag! |
|
|
Ja det stämmer jag är både förvånad och lycklig för denna bil, jag har svårt och låta den stå still. Vill helst köra hela tiden men plånboken räcker inte till för det. //kwthai |
|
| i instruktionsboken står det hur du inaktiverar en tidigare inslagen kod till startspärr för E32, kommer inte riktigt ihåg men d funkar.... | |
| ni som fått in code på eran färddator och fått det till att fungera kan ni inte lägga upp det på gör det själv sidan | |
Gemini__ |
Ingen som testat om tillvägagångssättet som jag presenterade fungerar på era kärror? Skulle vara skoj att att veta. Mvh: Thomas |
|
Jag trycker bara på codeknappen när jag har tändningen på och slår in en kod med knapparna 1000, 100, 10, och 1 sen trycker jag set och slår av tändningen och då lyser en röd lysdiod längst ner i höger hörn på obc:n. Sen när jag ska starta så slår jag bara in koden igen och trycker set, startar och kör iväg. Funkar jättebra för mig i alla fall. //kwthai |
|
|
Jag törs faktiskt inte testa på min 750 , verkar FÖR risky på 13 år gammalt E-eprom eller om det nu är ett statiskt ram eller så... lär inte sitta nån flash-krets som håller koden. "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
de funkar kanon... om man inte anger rätt kod så tuggar startmotorn utan resultat, tvekade själv inför att använda den men de lirar perfekt. Skulle de låsa sig så går de att koppla förbi startspärren som går genom färddatorn. Testade att koppla förbi min imobilizer (bara för kul) men de e tyvärr lättare än va man tror =( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.