|
|
|
|---|---|
|
I tisdags blev vår 525:a så illa påkörd att motpartens försäkringsbolag valde att lösa in bilen. Vi ska nu uppgradera bilparken med en e39 touring. Har hittat en fin 523 99:a,svensksåld,en ägare o endast 5300 mil på mätaren för 100000:-. På nätet hittade jag en 520 02:a med 19000 mil på mätaren,också svensksåld med en ägare för 99000:-. Båda bilarna har det mesta i utrustning utom skinnklädsel. Vad tycker ni är viktigast,milen eller årsmodell. Till saken hör att 99:an är min chefs bil,så jag vet hur den har blivit ompysslad sedan den var ny. | |
|
Lite OT men att köpa av en man känner och har en relation till kan ge konsekvenser längre fram. Nu säger jag inte att det blir det, bara att möjligheten finns. Har själv lite erfarenhet som slutade i bruten vänskap. Pengar, bilar och vänner och bekanta skall inte blandas :-) Annars ligger svaret kanske lite i hur länge du vill behålla bilen och hur mycket du kör. 02:an om du kör lite 99:an om du kör mycket. Bara mina tankar inte sanningen......Har själv en 99 med 16000 på mätaren och är helnöjd. Det är roligare med sex......hjul alltså ;-) |
|
|
Håller med Jippa. Jag har köpt en bil av en vän och hade jag inte varit en gudfruktig människa (ok kanske inte det, men jag har långt till ilska) och han i grund och botten ärlig man hade vi inte varit vänner längre. Köp bil av ngn som du har råd att vara arg på efteråt. Chefen är kanske inte den bäste. Jag själv störs inte av många mil. Jag föredrar en nyare välskött "långmilare" än en äldre med färre mil. Mina bilar har gått från 10 000 till 27000 mil vid inköp. Men ingen har (förutom ovan nämnda väns bil) varit äldre än 4 år vid köpet. Tänk på att det är rosten och dålig skötsel som dödar bilar inte milantal. |
|
|
håller med, köp en så ny bil som möjlig, även om den rullat lite längre... en fördel är är ju att rostskyddsgaranti finns kvar på 02an, viktigt tycker jag eftersom rost verka va ett bekymmer tyvärr. BMW CS #5139 |
|
|
Hmm, jag håller med alla ovanstående; i och med att du hittade en -02:a med bara en ägare så har du även där fullständig historik - och den kan knappast vara mätarskruvad! ;) Många mil sliter mindre än kortkörningar. Mvh |
|
|
Ok,tycker nog att 02:an har ett snyggare yttre.Den hade dessutom finare stolar med justerbara sittytor och bättre sidostöd. Med 99:an medföljer en sats med riktigt fina 18" OZ racing hjul. Får väl köpa loss dom av chefen o sätta dom på 02:an. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.