|
|
|
|---|---|
| Ni som har e46: Efter att jag hade in min bil på service öppnade de förarsidans dörrpanel. Alla mina rutor går automaiskt ned hela vägen om man klickar till elhissknappen och sen släpper. På förarsidan stannar dock rutan så fort jag släpper knappen. Ska de va så eller har de hänt nåt? | |
| Alla rutor skall gå ner hela vägen om man bara trycker till snabbt.. om man däremot håller inne så kör den tills man släpper.. | |
| tack | |
| Kollade nu - alla fönster åker ner hela vägen vid snabbt klick på knappen. Upp däremot går alla rutor utom vä fram, den måste man hålla in knappen hela vägen upp. Ska de va så? | |
|
Den kanske behöver kalibreras. Tryck på "upp knappen" tills rutan nått sitt toppläge och håll inne där i fem sekunder. Då brukar dom fungera som dom ska sedan. |
|
|
Hörde att de ska kan bli så där ibland när man har tändningen i ett visst läge, nu verkar de funka igen efter lite mixtring me nyckeln. "kalibreringsläge" ujuj vare finns grejjer på sådana till synes okomplicerade grejjer som en elhiss! Hehe.. kanske ska åka till bilmeckarn o fråga om dom har nån högeffekts trimsats till vänster elhiss me strömlinjeformade aluminiumbussningar och aktiva krängningshämmare för rutan så att den stängs på 0.1 sekunder! Vore nått! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.