AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
954

Hastighetsmätare E28

St
5
Static
520i -86
Hastighetsmätaren funkar inte längre. Skulle backa ner för en uppfart med imma på alla rutor, ena hjulet kom upp på en sten o de slog till lite lätt. Vet ej om de kan ha varit de, uppmärksammade inte om den va trasig innan. Vad kan de vara?

mvh
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Kolla så att du inte har skadat givaren som sitter i locket på diffen. Med lite tur så har bara sladden gått av.

/Jesper

St
5
Static
520i -86
jag har kollat kontakten, jag kan inte se att den är skadad på något sätt .. den har inte hoppat ur heller, satt så fint så..
vänster bakhjul kom upp på stenkanten när jag rullade ner för uppfarten.. så de måste vara ngt på vänter sida OM de nu har något med min elitbackning att göra..
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Om givare och kabel är hela så har det nog inte med backningen att göra.
Använd sökfunktionen här på forumet eller på Länk så hittar du anvisningar om hur du ska felsöka.

/Jesper

Paap Reeder
... "är ändå bombis på att det är kontakten".

MVH /// Paap R
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
kollat givaren inne i diffen? ganska skör ibland, har själv råkat bryta av ett ben på den engång!
Hans Andersson
på min E23 lossnar ofta kontakterna till H mätare osv dom sitter i bakkant i motor rummets bakkant en på varje sida längst ut i hörnen typ där motorhuvslåsen sitter, tror kontakterna va gula .vet inte om det är så på din men min huv öppnas i bakkant och framåt !

Mvh Hasse...

hea
St
5
Static
520i -86
Ska absolut kolla de! tack
St
5
Static
520i -86
Problemet kvarstår! :(
är givaren bökig att byta?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.