|
|
|
|---|---|
netsix |
Vad tror ni grabbar och de mycket få tjejer. Är det läge att slänga på sommarhjulen ikväll? /netsix |
| ja det tycker jag iallafall med det här vädret | |
| Med tanke på att de snöade senast inatt...så är det en jääättebra idé... | |
|
Bor man i sydspanien så är det väl ok! // Martin |
|
|
jorå själv ställde ja på bilen i lördags så nu får de ta å bli sommar =) men men den får väl stå någon vecka om/då de blir mer snö igen! larsson -m3 93- |
|
netsix |
Även om det kommer snö så försvinner det förhoppningsvis på ett blink. /netsix |
|
Skulle själv vilja slänga på mina men frågan är om det är så jädra smart med tanke på att vädret skiftar som det gör. Det kan ju faktiskt bli snö och minusgrader igen, har ingen lust att skruva tillbaka vintersulorna då.... Mvh Anders S. |
|
netsix |
Jag har ganska förmånligt på jobbet med lyft och tryckluft så det skulle inte vara hela världen om man fick byta tillbax. /netsix |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
År man inte helt beroende av bilen utan kan använda annat färdmedel tillfälligt om det blir oväder,bara att byta tycker jag, ska prova igen på Onsdag. Förra gången jag böt så var det -10 dan efter men barmark, men länsman skulle bötfälla mig om jag kom med sommardäck pga -graderna så jag fick byta igen, men det hade ju blivit nödvändigt i alla fall. MVH Hasso |
| Grabbar, jag kanske har missat något här men är det inte lag på vinterdäck mellan 1 Dec. och 31 Mar.? Eller ni tänkte kanske inte åka med bilen... | |
|
snabel: Det är lag på att mellan 1 dec och 31 mars måste man ha vinterdäck då det råder "vinterväglag". Är det soligt, fint och 25 plusgrader på julafton är det fullt lagligt att köra med sommardäck då också. Fram med fetsulorna bara! :-) /Micke |
|
|
Tycker som micke =) min bil har haft sommardäcken på heeela vintern hehe (står i ide) MvH Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
Jag la på mina "försommarhjul"igår!!!! Min bil är lyxutrustad med 3 uppsättningar hjul 15", 16" och 17". så 16" arna åkte på igår, en liten svordom hördes dock när jag såg snöflingorna... Men ack vad härligt idag, äntligen bra fäste och inget rull i kurvorna. //Niclas |
|
|
Netsix: Har du bilder på din bil med dom nya grejorna på tänker på headlightscover och foglightcovers och om frontspoilern har monterats eller om du har gjort nå annat på den isåfall skulle de vara grymt bussit om du kunde maila mig min mail e musse_pigg_71@hotmail MvH Mr-speed P.s grymt snygg glidare iaf D.s go for 540 manuell |
|
netsix |
_Mr-speed_ Det kommer att monteras en hel del de kommande veckorna. Sänkningssats Bilsteindämpare Hamann frontspoiler Reuter avgassystem och så blir det nerlackning. Covers till lysena och nya dimljus har jag monterat för ca 2 veckor sen men jag tänkte vänta med att ta nya bilder tills jag monterat allt. Skicka ett mail till mig så kan jag skicka tillbaka bilder så fort jag monterat dit prylarna. Sommarhjulen åkte på :) /netsix |
|
Okei tack för svaret iaf...mailar dig sen nån gång då å mailen din e........MvH Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
Klart hjulen ska på!! Slängde på mina i slutet av januari.. Men så bor jag i Belgien:) Nercabbat hela dagen idag 11/3 (17 grader varmt), skönt med lite vind i håret...:) //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Robban. Hur kul var det där på en skala 1-10?:) Men nått kul ska man ha när man inte har nått under huven HEHE : )Kan också va elak!! MVH Hasso |
|
Bytte till sommarhjul igår. Fy satan, bilen känns som en gokart! Men det var lite svettigt igår kväll när det började snöa riktigt ordentligt... /Klaus, Göteborg. |
|
|
Hmmm... här i norrland kan man inte byta däck före 1 maj ska jag tro , halvmetern snö nu -10 BRRRR //pilotto |
|
| Fy sat-n, 17 grader varmt, inte visste jag att Belgien ligger vid ekvatorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.