|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har sökt som en dåre här på forumet men dessvärre inte hittat nån som har samma bekymmer som jag med mitt c-lås. När jag ska låsa/larma med fjärrdosan så låser bilen först för att sedan låsa upp igen, mycket irriterande. Men när jag låser med nyckel i förardörren går det bra. Vad kan det bero på? Ibland funkar det dock, om det har gått lång tid mellan upplåsning och låsning. Jag fattar ingenting... =) | |
|
Hallå NTD M5 -95! Jag har precis samma fel på min 520 + att larmet bara går igång utan anledning. Jag har inte hunnit undersöka det så noga ännu. Jag köpte bilen förra veckan. Jag får återkomma om jag får mer klarhet i det hela. Det kan väl du också göra om du hittar någon lösning på det hela. mvh Mikael |
|
|
Skall jag absolut göra! |
|
| Mitt defa larm på min e34 gör så om t.ex huven är öppen eller en dörr. | |
|
NTD: Troligtvis så kärvar låset/länkaget något på förarsidan då brukar dessa symptom visas. Prova smörja inne i dörren på samtliga rörliga detaljer. //Roger BmwCS #5251 |
|
|
Instämmer med rodge, har haft samma problem på min på passagerarsidan. Efter andra låsningen, kolla om alla dörrar och luckor verkligen är låsta. Kan även vara kabelstammen till bakluckan eller mikrobrytaren i bakluckan. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
har samma problem på tantens bil....men jag kom fram till att det var bagageluckan som strulade för när det kommer skit i låskolven som man trycker in för att öppna luckan så kan den fastna en bit inne FAST luckan stänger sig som den ska med låshaken......smöjde den med Grymma mängder låsolja sedan funkade det.....har haft problemet flera gånger när den har varit skitigt på bakstammen...... |
|
|
Var nere i garaget i kväll. Förardörrens lås verkar kärva, det är det enda låset som inte låses automatiskt. Vad brukar det vara som kärvar? Märkte till min förskräckelse att vänster fönsterhiss inte fungerar! Det klickar bara när man trycker på knappen! Nån med ideer? Tack på förhand |
|
|
Har ett liknande fel på min touring. Måste låsa den två gånger för att samtliga dörrar ska låsas, oavsett om jag använder nyckeln i dörren eller larmdosan. Det verkar alltså som att felet kan bero på lite allt möjligt så det är väl bara och ta sig i kragen och felsöka... ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.