AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.016

Era kritiska kommentarer om denna 528:a

Sida 1 av 2
Har hittat en 528:a som jag tycker verkar schysst. Har all utrustning jag kräver. Mina fråge tecken om bilen är att det står att den är trimmad. Sedan står det något om fälgarna på sista raden, ingår dom eller? Är det mocca säten?
Kom gärna med kritiska kommentarer om bilen, priset, utrustingen m.m
Bilen ifråga: Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Bilen har varit till salu ett tag, vad jag vet. Nu verkar det bara vara ny annons och nya bilder.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
Pe
179
Petter1
330iM-03
Är alltid skptisk till bilar som är trimmade.Verkar inte vara M-sport orginal chassie heller.Ser för låg ut.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Försäljaren har ett mobilnr som kontorstfn= vimpelvarning... Skulle kliva av bara på det men det är jag det. Om mina ögon gled över bilen blir det bara en massa hålla ändå för ingen förstår vad mina ögon ser...
Asken
OK!!!
Att/Om den är trimmad ser jag också som ett minus. Vad dom nu menar med trimmad.
Om det är en halvt oseriös försäljare så hoppar jag nog den bilen, har för lite kunskap för att våga chansa.

Det är riktigt svårt att hitta en bra utrustad 528iA även i Tyskland till ett hyffsat lågt pris. Svårt att hitta någon under 14.000 euro.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

paaman: om bilen är trimmad och det är inskrivet i briefet så lär du får problem att registrera den i Sverige.

Generellt så tycker jag varken annons eller bilder ger en riktig positv känsla.

___
//Ulf
Håller med Ulf, verkar inte vara någon hit och priset är ju inte precis fynd-billigt heller. Leta vidare! Min erfarenhet säger mig att originalbilar ofta är bättre köp än modifierade diton - sedan kan man ju styla/bygga om själv efter tycke och smak, om man så önskar.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Tänk på att du får för det mesta vad du betalar för. Johan här på autopower kanske kan hjälpa dig ta hem ngt bra? Billig bil= mer rep. Dyrare bil= mindre rep. rent generellt.
Håller med tidigare skrivare. Sök ett annat objekt. För de pengarna kan du tex. köpa denna hos BMW.de.

528i A Limousine
(E39)
Gebrauchtwagen
5/00
103.400
schwarz II
Stoff Flachgewebe anthrazit
92421
sofort
€ 11.400,00

Mvh
Mikael
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
När jag letade 528iM i januari så dök det upp en bil som verkade helrätt i alla avseenden. Tror den hade gått 16 000mil, första ägaren på bilen var damens man som hade den som tjänstebil i det egna företaget, sedan köpte damen ut bilen och körde den privat fram till januari. Den hade lucka, skinn, automat, cd, etc och skulle vara i bra skick. Den bilen var utannonserad för 10 500Eur. Jag var efter kontakt med damen väldigt nära på att köpa bilen, men så dök det upp en likadan manuell med navigator, elratt, lucka etc etc här hemma för 140 så jag slog till här hemma istället.

Jag tycker också att du ska hoppa över ovannämnda bil.
Har du scannat av marknaden här hemma? Det finns nästan fler E39 med Sportpaket i Sverige än vad det gör i Tyskland.

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Lite bilar: Länk liten handlare och höga mil, men endast en ägare. Facelift.

Länk Gårdshandlare, men fina mil om de är äkta, priset är högt.

Fina mil och enligt mig rätt pris på en E39 =) Länk

Privat med fina mil, säkert en fin bil, men priset ligger lite högt här med: Länk

Privatsäljare med AC-Schnitzer paket, kanske lite roligare att äga?
Länk

Imolaröd Länk

Det känns som att du kan göra en bättre affär här på hemmaplan bara genom att vänta på att rätt bil dyker upp.

Supertack för feedbacken grabbar, får väl leta vidare. Finns mycket kunskap på detta forum så jag följer era råd.

mikaelodoris: Fin bil men skulle gärna villa ha bil med m-paket. Vet att man kan köpa det separat men då skenar priset lätt iväg.

Herr Gaspedal: Har dammsugit svenska marknaden men hittar ingen som riktigt stämmer med mina "krav". Finns så många skumma bilar på marknaden så man börjar tröttna ¨på letandet. Det blir svårt att hitta en bil med rätt pris, utrustning och färg när man köper beggat, men men. Får väl vänta tills rätt bil dyker upp som du säger men börjar bli otålig har letat i ett halvår snart.

Krav: Automat(mkt köer i sthlm;)), läder, xenon, sedan, historik.
Önskemål: Sportstolar, M-pkt, Alu-lister, Hyffsade fälgar.
Färger: Svart, silver, röd.

Har läst igenom ett otal 528:a trådar men hittar inget entydigt svar om pris.

Vad ska man ge för en 528iA -00 med m-pkt.
Herr Gaspedal: Den första bilen Länk var riktigt fin, synd bara att den var manuell. Även den imolaröda var riktigt läcker men tyvärr manuell + lite för dyr för mig. Är inte rädd för höga mil så länge dom är väl dukumenterade. Hade väl tänkt mig en bil för runt 100.000:- +- 15,000.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Slog på blocket och direkt så kom denna upp. Länk Denna verkar enligt mig absolut värd en titt. Tippar på att du kan få ner den till 130 000:-

Jag tror att med din budget så får du hoppa lite utrustning och köpa en bil som gått runt 18-20000mil.

4:e bilsäljaren av 528iM som använder sig av denna bilden. Vet inte ens vem bilden tillhör längre. Länk

Länk

Lite mer mil men billigare: Länk Varit till salu länge.

Denna har varit till salu så länge så ägaren verkar ha tröttnat såpass att han inte orkar sälja bilen själv längre: Länk

Du har säkert sett dessa, men jag länkar ändå =)

Dock så verkar 528:orna med M-pak vara lite gångbara, de försvinner oftast inte direkt, men de vettiga exemplaren brukar försvinna inom en månad.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den Imolaröda ovan hade ett riktigt optimistpris...8500 mil utan navi för 18000€. För de pengarna får man ju en 530 -01 med samma utrustning.

___
//Ulf
Herr Gaspedal: Den första bilen du länkade till Länk verkar riktigt intressant. Är det ett vettigt pris om man får ner den till 130.000:- ?

Planerar att ha bilen iallafall minst 4år så man kanske ska köpa en lite dyrare som är lite fräshare (trots allt riktigt mycket bil för 130.000).
Nu blev jag lite konfunderad när jag såg "Häkkinens" inlägg här på import forumet. Han länkade till denna m5:a Länk knappt 13k mil och fullutrustad för 16.500 eur. Känns helt plötsligt som denna Länk har kraftigt överpris eller får man vad man betalar? Kan väl ändå inte vara så att m5 och 528 ska ligga så nära varandra prismässigt.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

paaman: att jämföra på de billigaste bilarna på mobile.de är ingen större vits. Det finns oftast en anledning till att dom är billiga. Sen kan man ju ändå konstatera att M5 börjar komma ner till en nivå där dom kan ses som prisvärda men du får nog räkna med att ge lite mer än 16.500€ för ett fräscht exemplar.

___
//Ulf
Programmer: Så vad tycker du om denna Länk om vi ponerar att den är i bra skick? Verkar vara ganska skilda meningar om hur mycket man ska betala för en hyffsat utrustad 528:a årsmodell runt -00.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Visst får du en M5 för 16.500Eur, du kan t.o.m hitta annonser för 159 000 på M5or i Sverige. Men tro inte att det stannar med de pengarna. M5 är väldigt svårsåld och dyr att äga, därför är den så billig i inköp.

Jag själv tycker 130 000 är ett bra pris för den bilen. Kanske inte superbilligt, men den är å andra sidan välutrustad och har även den obligatoriska takluckan. Ang. hur mycket man ska betala så är det väldigt skilda meningar. Du kan säkert leta och hitta en utan stolsvärme och utan multiratt för 100 000. Men vill du leva i 4år utan sådan utrustning och sen ha en iskall bil när det väl är dags för dig att sälja?

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

paaman: håller med Herr GP om att pris kring 130' känns ok för bilen om den är lika fin som bilderna lovar. Den är väldigt välutrustad för att vara svensksåld och det är väl egentligen bara navi som saknas för att den ska vara "komplett" men om behovet av navis finns så går det ju att skaffa en bärbar som funkar minst lika bra.

Som vi har konstaterat så är inte priserna direkt lägre i Tyskland och utbudet är inte jättestort så om man hittar en som man gillar så ska man nog slå till även om den kostar ett par tusenlappar för mycket.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.