|
|
|
|---|---|
Edge Larsson |
Tänkte lyssna om någon monterat farthållare i efterhand på sin bmw. Jag har stora datorn men det viktigaste fattas och det är farthållaren som är ett måste pga av trasigt knä. Passar 520 farthållare och vilka andra modellers passar och hur man monterar vore tacksam för svar. Mvh Micke Alla föds till DJURGÅRDARE bara brist på uppfostran att inte alla dör som det. |
|
Tjena ! Gjorde det på min 525 -92 Om jag kommer ihåg rätt så skall du behöva dessa grejer. * Styrbox (sitter innanför högtalaren vid vänster fot) * Motor till gasspjället med vire. * Brytare till kopplingspedalen om du har manuell låda. * Spak att styra farthållaren med. Det krångligaste att montera är brytaren till pedalen, trångt. Tror att det skall passa från 520 om det är 24 ventilarna. Rätt säker på att det inte passar från en diesel. Kablage var fördraget på min så det var inga problem. MVH // Pelle |
|
Edge Larsson |
Hur kan man kolla om kablarna lär fördragna ? Styrboxen satt den där på din eller fick du montera den nere vid foten ? Annars låter det ju inte helt omöjligt att få till =) bara sätta igång att jaga grejor då. Tack för hjälpen. Mvh Micke Alla föds till DJURGÅRDARE bara brist på uppfostran att inte alla dör som det. |
|
Styrboxen skaffade jag på skroten, kolla nere vid foten om det finns en stor kontakt, kontakten i motorrummet kommer jag inte riktigt ihåg hur den såg ut. Om du har möjlighet så kolla på en bil som har farthållare. Pelle |
|
|
Ok tack för hjälpen Mvh Micke |
|
|
Hejsan! Kontakten i motorrummet ligger framfor vanster fjaderbenstorn och ar rund ca 3-4 cm i diameter! Om den nu ar fordragen! JIK |
|
|
ok tackar Alla föds till DJURGÅRDARE bara brist på uppfostran att inte alla dör som det. |
|
|
Var ute och kolla jag hittar en rund kontakt framför vänster stödben och innanför fossingarna till vänster hitta jag en gul rund kontakt och en blå/vit rektangulär kontakt Kan det vara det som tillhör farthållaren tro ? Alla föds till DJURGÅRDARE bara brist på uppfostran att inte alla dör som det. |
|
|
Här på Powerbörsen finns det några farthållare till salu. Kolla under Delar säljes och sök på farthållare. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.