|
|
|
|---|---|
|
Min E39 skall ha fälgar med ET20, funkar det då att ta fälgar med ET40 (E46) och sätta 20 mm spacer emellan? Om det går så är isåfall nästa steg att svarva upp centrumhålet på insidan av spacer-plattan till 74,1 mm. | |
|
Du har helt rätt! Diesel-räsern /Rickard |
|
| skall du använda 20mm tjock spacer så mister du centrum styrningen på fälgen vilket nog inte är så bra.Det skulle isåfall vara en spacer med styrning för fälgen ev men det blir långa bult.Finns inte fälgarna du vill ha till E39? | |
|
Nej, fälgen finns bara till E46 i 18 tum - Style 67 heter den. Har letat bland kopior m.m men inte hittat nån som har den med ET 15-20. Men det finns ju spacer med centrumstyrning och förlängda bultar och då är det väl ok? |
|
|
Är det centrumstyrning, vilket jag antog du menade att skaffa så är det inga problem! Och så tjocka spacer som 20mm brukar nog bultas fast på navet först och sen fälgen på spacern.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Style 67 är väl M3 fälgen, finns både som 18" och 19". Samma som 540is har på sin e39. Länk Ett tips är att kolla hur han gjorde. |
|
| Just det ja, bra tips - jag kollar med honom! Ser dock ut som om han har minst 19" på sin. | |
| Här verkar det finnas kopior som passar 5-serien Länk | |
| Nja, inte i 18 tum va? I 17 och 19 finns det men det är 18 jag är ute efter. Nej, det får nog bli spacers, eller ngn annan fälg ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.