|
|
|
|---|---|
| Har en bekant som är ute efter en E32. Han har hittat den här på Blocket Länk och jag har tyvärr inte möjlighet att följa med som smakråd. Någon som har varit kollat på den? Tydligen skall den läcka ordentligt ur lådan och vara bes. gk. i december 2005. Jo, jag har försökt att övertala honom att leta efter ett annat objekt, men.... Bilden är ju garanterat lånad :/ | |
|
11000 är ju inga pengar så man kan ju inte förvänta sig för mkt.. är bilen ok bortsett från oljeläckaget är de väl bara att handla ( skulle dock förvåna mig om den skulle va ok, finns nästan inga E32 i Sverige som är de verkar de som!) BMW CS #5139 |
|
|
Undrar om det är "BMW" som bor i det huset? |
|
|
Självklart gör han det. Och självklart är det hans bil på bilden. BMW bor i ett exklusivt villaområde i USA men väljer ändå att annonsera ut sin fina E32 för en spottstyver på Blocket. Hm. Jag kanske är paranoid, men det ska man vara när det gäller bilar. Don't dream it, drive it |
|
|
Säljaren "BMW" gjorde feta klipp på den svenska börsen i slutet av 80-talet och slog därför till på denna lyxkryssaren i Sverige, han tog sedan med den som flyttgods till USA dit han flyttade för att slippa en fläskig skatteskuld. Det finns färska uppgifter om att det nyligen börjat sina i "BMW's" kassa så det är troligen därför som han säljer trotjänaren. Han vill antagligen inte lägga sina sista slantar på att laga oljeläckaget, han slumpar därför hellre bilen för en spottstyver till en köpare långt bort (Sverige) /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Annonsbilden är hämtat från denna sidan, Länk Läs lite så är det ju uppenbart varför "BMW" säljer sin bil :) |
|
| Bilden är samma som på den sidan, men enligt texten så är det en -89:a, dessutom så ska bilden vara tagen -01. Något lurt är det onekligen. | |
| 5 st. helt meningslösa svar (6 med mitt är det väl bäst att tillägga) | |
| Helt meningslösa var de ju knappast, att påpeka att bilden i annonsen förekommer på annan plats, där den dessutom påstås vara en -89:a, och är en USA-såld bil av allt att döma, är väl av intesse för frågeställaren (PJ)? | |
|
Hmm, det är väl struntesamma var bilden kommer ifrån och vad DEN bilen på bilden har för historia? Alla vet väl ändå hur en 7:a ser ut i det stora hela... För övrigt är ju E32:an e mycket trevlig modell! Så det är bara att köpa! :) |
|
| Nja, struntsamma tycker jag väl inte att det är, det visar ändå på viss oärlighet från annonsörens sida, och leder till att man kan undra över hur ärlig personen är ifråga om resten av annonsen. | |
|
Hur det slutade för min bekant. Jo han försökte att kontakta säljaren som påstod att bilen fanns i hans brors garage. Och brodern kunde inte visa pga. att han var för bakfull. Dagen därpå togs en ny kontakt för att få till stånd en visning. Tid och plats bestämmdes. Efter ca en kvarts väntan så blev min bekant otålig och ringde för att kolla var han befann sig. Svaret blev att han var på väg. Efter ytterligare ett antal samtal under en timmes tid med samma svar vände han hemåt utan att fått sett bilen. Så till den som tänkt åka en längre sträcka efter ök. för att se den, fundera mer än en gång! Om man lånar bild till en annons så anser jag att man ska ange det i annonsen, och den seden tror jag de flesta har. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
Blir nog lätt för honom att bli av med den bilen =) Finns ju otroligt mkt skumt folk...och dom flesta träffar man i samband med bilaffärer har jag märkt! BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.