|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Här är en till (=jag) som anmäler sitt intresse! Bor i Borås... roadZter |
|
|
Visst, jag anmäler mitt intresse i en ev, Z3 klubb bor i Stockhoom..... Jag kör med min året runt, kanon rolig bil även på vintern.....men jag borde få betalt av kommunen ibland eftersom bilen aggerar plogbil när det snöat..... // Micke |
|
|
m chassie e guld! tycker iaf jag. Älskar m chassit på min bil. M chassit innbär ju m modellens stötdämpare och fjädrar. Som jag i min 5 serie bil ha m5an stötdämpare och fjädrar. Dessa är 20mm lägre än vanliga 5 serien. De är hårdare också dvs bätte väghållning men ej så hårda så det e obekvämt. Jag tycker de är perfekta. Men det är ju såklart skillnad på mina e34 m5a dämpare och z3ans m dämpare. Så de kanske ej passar lika bra? Men skulle jag köpt en bil vilken som skulle jag viljat ha m chassi till den. |
|
|
Tack återigen för alla svar. Visst vore det fräckt med en z3 - träff. Låt mig bara införskaffa en så är jag på! |
|
| Köpte en 2,2i (ny) för några månader sedan. Helt ok visserligen hade en 3,0 varit roligare men även ca 50.000 kr dyrare. | |
|
Hej tommel! Skulle vara intressant att höra hur du resonerar kring köpet av din nya Z3'a. Eftersom du köpte den ny så gissar jag att du fick lägga ca 320.000:-. Du skriver att en 3.0 hade varit roligare men ca 50.000:- dyrare. Varför köpte du inte en 2.8 alt 3.0 och årsmodell 2000/2001 istället? Dom motoralternativen ligger i ungefär samma prisklass som en ny 2.2. Inget ont om köp av splirrans nya bilar, men värdet sjunker ju ca 10% när man rullar ut från bilfirman för första gången. I övrigt vill jag gratulera till en snygg bil! roadZter |
|
|
Välkommen till Z gänget tommel. Hade första bakhjulssläppet igår, 255or och antispinn räcker inte för att tämja 2.8'an. It's wild =) Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Har äntligen fått tummen ur. Det blev till slut en 1.9:a ´98. Jag tittade på både 1.9:or och 2.8:or men valet föll på en 1.9:a. Kommer kanske sakna sexan men då får jag väl uppgradera om några år. Nu är det bara till att längta efter lite sol och värme så man får cabba ner. /Matte |
|
|
grattis! med vädret som är nu (iaf i sthlm) känns det nästan som sommar - sol, snustorra vägar, lätt tryck på ASC.... =c) mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
svar till DanneZeta. Hej och tack! 2,8 tror jag inte finns som motoralternativ längre och en begagnad vill jag inte ha. Det är en bil som inbjuder till ganska hård körning så om man köper en begagnad så vet man ju inte hur hårt den körts och av vem. 2,2:an känns helt ok och hellre en ny 2,2:a än en begagnad 2,8. Det skiljer ju inte mer än 23 Hk. däremot hade en 3,0 varit kul, men någonstans måste man dra en gräns. |
|
|
Tjena. Här är en till med Z3 från gbg. eller två...polaren har en 2.8 oxå. En Z3-träff hade varit lite häftigt, räkna med mig. Simma lungt. |
|
|
Steffe Kan ni inte börja med att försöka fixa en egen chatrubrik på BMWpower.nu? |
|
|
Hallå hej! Körde till för ett par veckor sedan en fullutrustad 2,8 med M-chassi och har nu bytt upp mig till en M Roadster och jag måste säga att det är en helt annan bil. 2,8 for som en vante över vägen i farten över 180, men min nya pärla sitter som gjuten en bra bit över 200. Självklar vore en träff vansinnigt kul. ;O) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.