|
|
|
|---|---|
|
För den som är intresserad kan se lite bilder ifrån dagens tvättning, närmare bestämt resultatet efteråt. Jag har idag insett att jag gillar Cosmosschwarz-metallic väldigt mycket. Eftersom jag har så nära till macken så tänkte jag tvätta bort allt damm samt vaxrester. Sedan kunde jag som tur var köra på en väg som var helt torr och fin. Kändes bra att få köra kliman igen och givetvis bilen. Här är lite bilder, dock tråkigt att listerna har fått lite vaxrester, men de ska jag försöka få bort. Den blev faktiskt skaplig efter poleringen. Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Får skämmas för fronten, men det var väl inget nytt :) //Schnitzer M5 -95: Länk | |
|
Ser bra ut. :-) Ett litet tips bara... Maskera alla lister innan du polerar så spar du massor med til i efterarbete + att du inte behöver vara så orolig att köra emot med trissan. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Micke Olsson: Hehe jo! Tyvärr så var jag för snabb och ville börja med bilen precis efter att jag hade fått hem den. Nåja, man lär sig av sina misstag :) //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Ser mycket bra ut:D Min ex: Länk |
|
|
Verkligen en fräsch M5:a! Jag är också förtjust i cosmosschwarz-metallic, men pricken över i:et hade varit en beige inredning. Det tycker jag är grymt snygg i svarta bilar! Ett annat tips vid vaxning är att ta bort sidolisterna(och andra lister som är lätta att ta bort) så att man får rent under och även kan vaxa där. Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
|
Ser fint ut =) Tycker oxå att Cosmossvart är en av d finaste färgerna på en BMW. Tänkte själv åka o tvätta bilen idag. Så tyvärr så kommer det nog snöa imorgon. Det har det gjort dagen efter d senaste 3 gånger jag tvättat bilen..skit e det =) Snart kommer våren.. man längtar som fan =) Då ska bilen poleras invändigt o utvändigt.. nya hjul ska på o allt,,,det blir nog toppen =) // M.v.h. Daniel |
|
|
Snyggt Schnitzer... Nu när du har visat en del bilder här så känns inte fronten så främmande längre, man börjar vänja sig =) Den är helt ok tycker jag. Cosmos är en väldigt trevlig färg. Finns nog ingen som ser så ren och djup ut när man har lagt lite arbete på den. Tyvärr måste man ju göra det ganska ofta =) Får man fråga vad du hade för recept för poleringen? Tänkte ta tag i det snart inför påställning av M3:an (också Cosmos) i början av april. MVH |
|
|
Tack för alla kommentarerna! Crisse: Det är inget speciellt bakom detta. Började med att tvätta bilen, sedan drog jag igång med Lahegas Cleaner, typ 2-3 varv. Sedab tog jag Vaxpolishen från Lahega. Efter det så la jag på lackskydd, också från Lahega (dyrare varianten). Borde inte glömt något! Körde med maskin också. Har tyvärr lite smått lackstänk på huven, men det syns inte längre om man inte går med lampa väldigt nära. Känns inte så mycket heller. Frontspoilern kommer att behöva lackas efter den här säsongen. Märkte att det ändå är lite jobb med en svart kulör, men det blir väldigt snyggt om man lägger ner sig. Vet inte hur många timmar jag tillbringade i garaget på poleringen, men det var bra många. Skulle ta insidorna av fälgarna också, men tror du fasen inte att poleringsmaskinen skrotade (tyvärr). Hann i alla fall ta en fälg. Blev såhär: Länk Länk //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Ser riktigt bra ut. Gillar den där färgen. Fräscht vart det på fälgen också, tummen upp! Vad exakt gjorde du med fälgarna? (eller den du hann med) Tror minsann också jag ska ge mina fälgar nån liknande behandling. Men ja, synd på fronten bara :P M5 e34 fronten är ju annars den snyggaste nånsin :) Mvh / Patric |
|
|
Delonge: Tvättade först, inkl. avfettning. Körde sen precis likadant med fälgen som med lacken. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Ser riktigt bra ut. Min M3 Länk BMW CS Nord #6028 |
|
|
Schnitzer: Varför skäms du för fronten? Det är väl inget stort problem, tycker den ser helt OK ut! Höjer en del ögonbryn utan att för den skull göra bilen till en kebabracer. Planerar du att återställa bilen till original? Jag är ju originalfantast i själ och hjärta, men i just det här fallet skulle jag kanske göra ett undantag. Det finsn hur många M5 E34 sedaner som helst, väldigt få har dock en så seriös ombyggnad som din har. Visst ser det annorlunda ut, men inte helgalet. Behåll den, tycker jag! Hoppas att allt är bra med dig i övrigt, hör av dig om det är något mer med sidan som behöver fixas! :o) |
|
|
quixotic2: Tack! Jo, fronten ser ändå rätt så ok ut. Dröjer nog ett tag innan det blir konvertering. Lite jobbigt när folk håller på och pekar på bilen så fort man kommer körandes. Japp, jag hör av mig om det är något. Schyst av dig som kan hjälpa mig! //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
| tycker fronten e kul, på ett bra sätt.behåll den!! ( ett tag iallafall) | |
|
Länkarna är döda, iaf för mig. Vore kul att få se bilderna. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
vad är det för mupp som satt din balanseringsvikter på utsidan av fälgen? SNYGG BIL! |
|
|
Andersson_CSI: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Baader: Så är det inte på min bil i alla fall. Vilken bild menar du? //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.