|
|
|
|---|---|
|
Ni som har utnyttjat EuroPlus, hur är gången? Ber man först om en offert från sin lokala verkstad och sedan kontaktar EuroPlus, eller? Har två mindre saker på min 320 som jag tänkte försöka få åtgärdat...Det skjutbara innertaket till takluckan går inte att dra tillbaka som det ska samt att båda dimljusen är fulla av fukt/kondens. ___ //Ulf | |
|
Sedan byns bmw-verkstad konstaterat felet och att åtgärd var befogad bokades en tid, sedan ringde jag till Europlus angav mitt försäkringsnummer och förklarade vad som skulle åtgärdas. Efter reparationen faxades underlagen från BMW-verkstaden med mitt försäkrings- och kontonummer till dem, jag betalade lokalt och lite senare kom pengarna in på mitt konto. Rätt så smidigt. Jag råder dig att gå igenom bilen innan försäkringen går ut. Det ledde till att fönsterhissarna åtgärdades på min förra BMW vilket troligen uppskattades av näste ägare. Mvh Mikael |
|
|
Tack för svaret! Visst kommer jag att gå igenom bilen innan försäkringen går ut. Eftersom min rullat mer än 10' mil så minskar ju också ersättningsgraden för delar för varje helt tusental man passerar så jag tjänar ju på att åtgärda det man hittar så fort som möjligt. Har än så länge inte hittat mer än det jag skrev ovan och bilen var ju inne på Insp 1 precis innan jag köpte den men saker kan ju dyka upp närsomhelst...Ska in med bilen i annat ärende i slutet på veckan så då ska jag be dom kolla ovanstående och sedan kontakta EuroPlus. ___ //Ulf |
|
|
Autopoweranvändare vilar visst aldrig. Även miss i nassen läses denna sida. :) Mvh Mikael |
|
|
Mitt i natten när endast bildåren är vaken:) Asken |
|
|
...och de som har en tight deadline :) Mvh Mikael |
|
| Jag har utnyttjat min, men det gjordes i Tyskland. Det var riktigt enkelt, bara att lämna in bilen precis som vanligt sen hämta den och slippa betala ;) | |
|
Dredd: ja hade man haft någon planerad resa neråt så hade ju detta varit smidigt men så är inte fallet just nu utan det bli till att gå vägen med att ligga ut med pengar. ___ //Ulf |
|
|
Har vid två tillfällen nyttjat Europlus och då beställt och fått bilen reparerad av lokal BMW verkstad innan jag tagit kontakt med Europlus - reparationen skulle ändå göras oavsett om jag kunde nyttja garantin eller ej:) Har därefter skickat ner fakturan till Europlus med kontonummer och fått betalt. Har vid ett tillfälle fått pengarna innan min "kortfaktura" förfallit så ibland behöver man inte ens ligga ute med pengarna:) mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.