|
|
|
|---|---|
|
Har plockat ned ventilerna för omlödning och upptäck att det filter som sitter på har gått sönder. det är hål i nätet! kollade med bmw men dom sa att man får köpa nya magnetventiler!! Är det säkert det eller försöker dom bara sälja? någon som vet va man kan få tag på dom annars? eller kan jag sätta tillbaka dom sm dom är? | |
| Dom sa likadant till mig på bmw i skövde.. gick inte att köpa löst.. ja satte tillbaka mina "trasiga" filter o har kört 1000 mil efter det.. men om det är bra för vanosen vet ja inte. bilen går bra iaf. | |
|
Det filtret är lite special, det bytas enbart en gång, när bilen tas in för första serviceinspektionen (den inspektion efter typ 500 mil, "leveransservice") och filtret har som funktion att samla upp den tätningsmassa som vanosen är tätad med, ja eller något liknande, sedan ersätts detta med ett nytt filter (ja går att köpa sepatarat, kolla i ETK) och detta bytas sedan aldrig mer. Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
328 Johan... det är inte det filtret som nämns ovan....som du menar. det sitter ett på varje magnetventil... |
|
| Ja du har rätt hellagood56! sitter ett filter på varje ventil. Det andra filtret har jag bytt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.