AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.436

Nån som vet nåt om den här E36 M3'an?

Länk

Nån som har lite skräck historier eller annat att berätta om den här bilen? Nån man bör akta sig för?

/Henrik
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Har för mig att bilen finns på Bytbil.com med flera bilder där man ser att inrednigen ser sliten ut..

Osäker dock

Mvh Jojje
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Hej
Jag har kört den bilen och den är mycket fin och går bra. Inredningen var inte sliten vad jag kommer ihåg. Maila mig om du vill veta mer.

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Ingen fakta om bilen men jag köpte min M3 av den firman och de verkar va shyssta killar!

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Hej finns bild på inredningen på bytbil. Vad är det för ratt som sitter i? Den är väl inte orginal?
Känner Ägaren, han är sjyst.

Har gjort bilafärer med honom flera gånger, jag köpte den bilen som jag har nu där.

Mikael Melander
www.m-tec.se
mikael@m-tec.se
Ska det inte vara airbag original i den bilen? Sitter det en i sportratten? Det finns väl bara en anledning till att ta bort en airbag i ratten och det är att den är utlöst... Bytt ratt ÄR en varningssignal.
Det är 97ans front oxå, det och bytt ratt kan ju vara ett tecken på krock. Dock har den haft för många ägare för att jag ska vara intresserad.
Antalet ägare behöver inte avgöra en bils skick.
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Varför "bråka" om just den bilen? Det finns mycket finare till samma pris!

Mvh Jojje
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag kan hålla med om att det kan verka misstänksamt att bytt ratt och front kan betyda krock, speciellt när orginalratten i m3 är snyggare. Dock kanske föreg ägare gillade denna bättre. Farsan satte i en 3-ekrad Mratt utan airbag eftersom denna va mkt snyggare är hans org 4ekrade..

Ang ägare: När jag såg annonsen på min bil blev jag sugen som attans. jag kollade vägverket och såg att den haft 10!!!! ägare sen den kom till sverige 2000. vid närmare granskning visade det sig att bla en kille som ägt den hade den först satt på sin far/ sedan skrivit över den på sig och sedan på sin far igen vilket blir 3 ägare+ firma mm. Är avskräckande med många ägarantal men det viktiga är antalet brukare på bilen.

Avgör inte om du ska köpa bilen pga ägare. Titta på bilen å kolla den noga. det syns oftast relativt enkelt om bilen är i den goda kondition du förväntat dig.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Här är ett ex på vad jag menar Länk Denna bilen "känns" helrätt tycker jag!

Hade jag haft råd så hade jag verkligen tittat närmare på den!

Mvh Jojje
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Att det ska vara bytt front och ratt behöver inte alls betyda att bilen har varit krockad.
Tidigare ägare kanske ville "datera" upp bilens utseende.
Och om den varit krockad ,varför skulle det spela nån roll???
Jag fattar inte varför folk spyr galla över bilar som varit med i krock?
Om bilen är fackmannamässigt reparerad och allt är gjort som det ska , det brukar till o med bli bättre resultat efter en ramrikt då moderna riktbänksutrustningar har en otrolig precision.
Bilar krockas dagligen och har alltid varit så o kommer att vara så i framtiden också.
//Jocke
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Den bilen som Jojje länkar till är nog riktigt fin. Ägaren har funnits här på forumet tror jag för den finns med i galleriet sen ett bra tag tillbaka.

Den hade jag ringt på direkt om jag letade M3.

M3:an avställd 20051028, 77871 km - Länk
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
jocke7718: bra inlägg. däremot skulle jag kanske inte våga mig på om bilen behövts riktas. man kan ju om sagt råka ut för en olycka av mindre slag tex knuffat till nån vid ett rödljus så endast front, huv mm skadats. jag är inte rädd för att köpa en sån bil bara den är repararedan på ett proffsigt sätt.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
RH
8
RHBmw
Bmw 325 touring
Den länken jojje81 hänvisar till är 100% god bilen är i toppskick ägaren är pedant som få som äger en M3
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Länk

M3:an avställd 20051028, 77871 km - Länk
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Den som Jojje81 länkade till var klart finare. Gillade verkligen inredningen skarpt, har inte sett den förut i nån M3 tror jag? Var det ett vanligt tillval i listan eller är det individual?
Det är en sån M3a jag letar efter. Hade ringt på den där direkt om det inte vore för SMG lådan. Det är skillnad på en M3'a i toppskick och en med 10ägare som är i toppskick... I alla fall i mina ögon.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.