|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Njuren |
Spekulerar o funderar varje dag på olika bilar beggade som nya känner mig fram .Ständig jakt efter lugn i bilbytarsinnet... Här kommer iaf en spec på en nybil: BMW 318iA 2.0L 129HK SEDAN 3-SERIE COMFORT: Automatiskt avbländande innerbackspegel, Fällbara ryggstöd bak, Armstöd fram, Parkeringsdistanskontroll (PDC) bak, Regnsensor, Klimatautomatik, Farthållare, Radio BMW Professional 18800kr 3-SERIE DYNAMIC & ADVANTAGE: Sportchassi, Lädersportratt med multifunktion, Exteriördetaljer i bilens färg, Sportstolar, Dimstrålkastare, Xenonstrålkastare, Belysningspaket, Lättmetallfälgar Stjärneker 158, 17 tum. 25300kr Automatisk 6-stegad växellåda med Shift-/Interlock och adaptiv växlingsstyrning (AGS), Steptronic 21400kr Metalliclackering 7900kr Ratt: - M Lädersportratt 1000kr ( i kombination med DYNAMIC & ADVANTAGE ) Stolar: - Svankstöd för förare och framsätespassagerare, elektriskt inställbart 3100kr Interiörlister Aluminium finslipad, inkl inre dörrhandtag, luftinsläppsreglage, startknappens och instrumenttavlornas ringar i Chrome-pärlglans 3100kr Bilpris : 239000 Summa extra-utrustning : 80600 Totalt : 319600 Kör just nu 1800mil om året. Avsedd för 4milaturer till city från landet och lite kvällskörning i city/news-scanning. Har ett jobb me massa obekväma arbetsställningar och hoppas att sportstol med svankstöd ska ge mig lite behagligare resor jämfört med mina standardstolar ja har nu? Vad anser ni om denna specen? Något som fattas eller något som bör läggas till/tas bort? Andra möjligheter i prisnivån? Alla ider kommentarer välkommna, ni är ju de bästa! Sparkling graphite eller Arctic med svart inredning önskar jag. Mvh Njuren! BMW - i nöd och lust? |
| Ser helt ok ut men jag skulle ha skippat automat och tagit 318d istället, mycket trevlig motor. plus att du sparar nån slant på tankningen. | |
|
Tycker du får med det viktigaste i paketen. Men priset skenar fort iväg när man plockar med "det viktigaste". Motorvärmare och vinterhjul kanske också bör ingå i beräkningarna... |
|
Njuren |
Hej! Ja priset känns verkligen, kvarts mille för en bil lixom! Men service ingår ju och ja är 23bast så försäkringen e mildare i 3år. Är inte diesel dyrt att skatta? Har redan befintliga vinterdäck de bör väl passa? Läste nyss att sensatec ska man skippa och plocka bort sportchassiet? En redan stötig bil (RF-däck) med hårdare dämpning låter anus,eller är det så hårt`? BMW - i nöd och lust? |
|
Funderat på att gradera upp ljudet? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Jag hade valt diesel, svag bensinmotor är trist, medan diesel har bra vridmoment/låg förbrukning, fast 30tkr extra är lite mycket, så det är en svår avvägning, men 100Nm mer är värt några kronor. Shadowline gör mycket för utseende, jag är förundrad att inte fler väljer Shadowline på E90, sedan hade jag valt Individuallack för att bilen ska bli mer personlig och stå ut den dagen man säljer, Estorilblå är självskriven för min del=) runt 10tkr extra utöver metallic om jag förstått rätt. Mvh Stephan |
|
Njuren |
Är inte svarta lister standard på alla modeller under 20-beteckningen? BMW - i nöd och lust? |
|
Nu glömde jag El-gardin bakruta samt sidogardiner bakdörrsrutor är något jag inte vill vara utan, Individual antacitgrått innertak är också trevligt, om jag skulle spara in, är det på lacken välj Japanröd, Alpinvit 3 eller Svart 2/Jetblack, det hade jag gjort om jag inte slog till på Estorilblått. Mvh Stephan |
|
| tycker det är aldeles för dyrt 320 000 för en så "liten motor" | |
| Njuren -Svarta lister och shadowline är inte samma sak om det är det du syftar på | |
|
Motorvärmare bör du ha eftersom värmen är kass i E90, det tar evigheter innan det blir varmt i kupén. Keep Your Distance! |
|
|
Festligt nog tar Audi betalt för Chromelister=) Shadowline är standard, och folk betalar för det?! Före xenon och elhiss bak, det är ännu underligare, en ny 250tkr+ bil ska ha elhiss bak, baskrav. Mvh Stephan |
|
|
Låter som en trevlig spec på bilen. Prova gärna en dieselmotor att jmf med. 318 räcker iofs långt. Hifihgt samt adaptiva kurvljus är personliga favoriter annars. Bluetoothförberedelse om du talar en del i tfn. Annars tuta och kör samt in och beställ:) Asken |
|
| Jag har hört att man kan beställa sin E90 utan RF-däck och med reservhjul. Stämmer det? Om det är möjligt tycker jag du ska beställa med vanliga däck. Litar inte på RF-däcken och så är de obekvämare. | |
| Jag tror inte du kan beställa bilen utan RF-däck. Däremot kan man säkert övertala återförsäljaren att skifta till vanliga däck när bilen kommer hem till firman. | |
|
Fast man vill ju inte ha vanliga däck utan att ha med reserven i skuffen. Pratade med en icke-ordinarie säljare på Theanders i Lund häromveckan som påstod att man kunde få ett reservhjul i bagaget. |
|
|
Det går inte att beställa med vanliga däck och reservhjul i skuffen. Däremot kan åf köpa in dina RF och montera vanliga däck. Om dom vill det är inte många som gör det. Keep Your Distance! |
|
|
Ett reservhjul ryms inte under golvet i skuffen. Inte så kul att ha det i vanliga bagagerummet /Fredrik Swärd |
|
| Om det behövs snålas så hade jag strukit automatlådan, svankstödet (sportstolarna är bra som de är - och jag är ändå 197 cm!) och faktiskt även metalliclacken. Schwarz II uni funkar kanon på 3:an! | |
|
Håller med Narvselius, skippa automatlåda och metalliclack. Lägg de pengarna på en dieselmotor, eller på att uppgradera högtalarna. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Skippa metalliclack och lägg på högtalarna? Jag skulle inte ens titta på en bil utan metalliclack begagnad och det är många som är som mig. En bil med solidlack är inte direkt lätt att bli av med begagnad. Håller dock med om att 318 kanske inte är optimal med automatlåda, en trött bil med automat har en förmåga att dra ganska mycket bensin. Ska du ha 318 tycker jag att du ska ha manuell, vill du ha automat tycker jag att du ska köra diesel. 21000 för automatlådan är också rena rånet. Dieselskatten är inte så farlig nu, 6000 i skatterabatt över tre år (för partikelfiltret) plus att grundnivån ska sänkas. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.