|
|
|
|---|---|
|
Hejs Nu ska jag med all säkerhet köpa mig en Lill-Bimmer som bruksbil! Testade en Topazblå liten skönhet i helgen & blev GLATT överraskad! 316, det måste ju vara riktigt segt tänkte jag när jag tog plats, men vilken positiv överraskning det var, för det första känns & låter bilen som den har en liten sexa, vilket ju är positivt. På motorvägen accelererade bilen fruktansvärt bra för sina 115 hästar! riktigt rivig! :-O (för sin motor dvs...) Jag gillar bilen, men skulle gärna veta mer om denna snurra. Kan inget om BMW:s modernare 4 cylindriga snurror. Har den kamkedja eller rem? På tomgång "rasslar" den lite, det låter inte illa, men rimmar illa med bilens i övrigt silkeslena gång. Så fort man höjer varvtalet så försvinner ljudet....är detta standard? I övrigt kan jag verkligen rekomendera en provtur i en sån här bil, den överraskade verkligen mig! /mosse | |
|
Har läst mig till att denna 1.8 liters 4:a var den första som fick BMW:s Valvetronic system, kan det vara det som låter lite på tomgång? Tacksam för svar från andra ägare... |
|
Njuren |
Länk Kamkedja! BMW - i nöd och lust? |
|
Fick hem min 316ti i tisdags. Kan bara instämma i "mosse´s" beskrivning av bilens karaktär. Helgod att köra och åka i. Känns lite som "dieselvrid" i motorn. Helt fantastisk. Det rasslar lite från motorn på denna också och har förstått att det ska låta så. Om det är valvetronicsystemet som låter vet jag inte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.