|
|
|
|---|---|
| Mitt centrallås har sagt upp sej på min 316 E36 -93. Visade sej va en säkring som gått o när ja sätter i en ny så bränner den av direkt igen. Innerbelysningen slutade fungera samtidigt, men bara när man öppnar dörrarna, fungearar alltså när man tänder den manuellt. Några tips på var ja ska börja min felsökning? | |
|
Kolla kabelhärvan till bakluckan, sprätta upp plasthöljet kring kablarna mellan kaross och lucka, en kvalificerad gissning är kortis mellan ett par kablar där, i vecket när man stänger luckan..... /R Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
| Får väl kolla där, o i dörrarna. Någonstans måste man ju börja. Bilen gick ju inte igenom bes pga av att dörrarna bak inte gick o öppna... | |
|
Jag hade precis som RonnyN förklarade, ett kabelbrott i kabelhärvan vid gångjärnet till bakluckan när mitt centrallås trilskades. En vanlig åkomma på E36or, så att kika där först är ett bra tips. |
|
|
Jag har haft ett h*e med mitt centrallås också, för mig så fick jag samma problem med innerbelysningen som du. Det visade sig att det var givaren i dörren som gett upp, du vet den lilla plast piggen som känner av om dörren är stängd eller öppen. Där av problemet med innerbelysningen. Just den delen brukar slitas ner på äldre bilar och orsaka glapp kontakt Live your dream, fuck the mainstreem. |
|
| Felet är hittat och åtgärdat, så imorgon bär det av till besiktningen igen... | |
|
Vad var felet då ? Någon som gissade rätt? |
|
|
Jag har haft samma problem på min 318. Först kortslutning i kablaget i bakluckan. (som Ni beskrev). Sedan tändes innerbelysningen lite då och då när man körde med bilen. Även när den bara stod, till mina grannars stora förtret då bilen larmade mitt i natten ibland... Då var det dörrkontakten på förarsidan som var dålig. Enkel att byta och bilen fungerade som sig bör igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.