|
|
|
|---|---|
| vid fullgas så dör bilen vid ca 5000, men om man trycker ner gaspedalen sakta så dör den till vid 5000 men fortsätter sedan att varva mera, någon som har någon ide? är inte så hemma på bmw, då jag relativt nyss köpt bilen. | |
| nu har jag testat lite mer, 1:an och 2:an kan man dra till varv stoppet. men på 3:an och 4:an så dör den vid 5000, någon som varit med om det här eller som har några idéer. | |
|
Det låter som om katalysatorn täpper till, höga motorvarv i hög hastighet = stora mängder avgaser. Mvh |
|
Daniel_ |
händer det alltid eller bara när du har lite bensin i tanken? |
| har ca halv tank, var ut och provade igår när jag åkte till garaget. testade på 3:an vid 5000 varv så dog motorn till och då växlade jag till 4:an och då svarade han inte på gasen på engång. funderar om motorn får dåligt med bränsle. | |
|
dör den på tomgång? samma problem här, Mvh Mohsen |
|
| Blir det samma varje gång?? En sak att testa kan ju vara att prova byta bränsle filtret | |
| Ifall deta inte inträffar på tomgång är det icke tändningsrelaterat, bör inte vara luftrelaterat heller, tycker det verkar som om det är en bränslefråga, typ spridare, pump, filter, tryckregulator. | |
|
Som sagt, later som det skulle kunna vara en bränslefilterbyte pa gang.. //Gustav |
|
| ska prova och byta bränsle filter i helgen, få se om det blir bättre. inga problem på tomgång. händer vid ca 5000, men på 1:an och 2:an går det att dra den till varvstoppet. | |
| 4-Banger, dör motorn eller stryps den? | |
| FRIFART: svårt att säga, det är ungefär som om varvstoppet skulle gå i. provade igår kväll, på 3:ans växel höll fullgas så dog den 3gånger sen drog den till varv stoppet gick i vid ca 6500. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.