AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
794

Öppna filter bmw m5 e39 2002

Hejsan sitter o klurar på att montera öppna filter på min m5,a

tänkte göra så enkelt att montera silikon slan mellan filter och, luftmängd/masse mätare sen typ ett kn, filter samt avskärming

det finns väl ingen risk för felkoder eller liknande då man gör hela montaget efter mätaren?

Mvh/Robin jansson
Då M5:ans luftmassemätare är väldigt känsliga för exempelvis filterolja som återfinns på många s.k sportfilter råder jag dig att inte använda annat än originalfilter.
På M5board har det pratats verkligt mycket om det här. Och kort sagt finns det inga andra fördelar än ljudet... M5'ans luftmassemätare lär vara väldigt noggrant inställd för just den hårdvare "setupen" som bilen har.

Gör det gärna och rapportera vad du tycker om det, skulle själv gärna prova på nåt liknande... Nån hade lagt också lagt koniska filter in i original lyftburken, som dessutom inte var "oljefilter" utan vanliga papp eller nåt oljefritt iallafall.

Oljefilter skulle jag dock hursomhelst försöka hålla mig ifrån.

Lycka till!
Hejsan jo jag ska prova detta hade också tänkt o lägga dem i orignal burkarna förattfå kylningen samt få bort en massa skit,

//Robin

men finns de risk för haveri av mätarna? vad kostar dessa? så jag vet vad jag äventyrar
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Bytte luftmassemätare på min 540. Det kostade 5200 kr ink jobbet. Antar att M5:an inte är billigare.
Själva mätaren kostar 3500kr/st och på M5 gåt det två stycken.
A_persson: 5200kr? Det är väl bara en mätare på 540 plus "jobbet" som tar 2 minuter.
Persson hade säkert arbete + felsökning på notan också:(.
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Yes! Eftersom det var ett garanti jobb genom europlus så spelade det inte så stor roll för mig. Men jag sitter med fakturan framför mig och det är 2 poster som dom har tagit betalt för.
Felminne förfrågan: 768 kr
Lmm: 3456 kr
Summa: 4224 kr + moms = 5280 kr
ok. Skönt med garanti!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.