AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
977

Förardörr i baklås -E34

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Konstigt. Igår tvättade jag bilen och tyckte jag torkade av den riktigt noga. Har inte haft problem med frusna lås på bilen under hela vintern även fast den tvättats 1-2ggr. per vecka. Hur som helst, idag när jag skulle hämta en sak i bilen så gick dörren att öppna utan problem. När jag skulle stänga den däremot så gick inte dörren ilås. Den bara flög upp igen. Efter lite lirkande så gick den igen. Hade samma fenomen på min förra så det var ingen överaskning igentligen.
Nu till problemet:
Det går ej att öppna den nu. Låsen funkat hur bra som helst men dörren verkar ha gått i baklås. Det kan väl inte vara så illa att staget mellan hantaget och lås har hoppat ur? I så fall är det väl rätt kört att få upp dörren utan att förstöra inredningen eller? Tips eller förslag?

DANNE
Min bil:
Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Kom precis på att jag har så kallade vinterpaket med uppvärmda speglar och spolarmunstycken. Är även låsen uppvärmda? I så fall kanske skiten tinar om man kör en sväng? Om det nu handlar om frusen låsmekanism. Vad tror ni?

DANNE
Min bil:
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Lyft handtaget så startas värmen i låset.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Men jag kom ju på att det inte rör sog om låset... Det funkar ju. Det är själva låsmekanismen som håller dörren stängs som strular.

DANNE
Min bil:
Länk
Läs här: Länk om du har detta felet lider jag med dig.
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Åkte ner till garaget och tog med mig en hårtork. Blåste på området i ca en halvtimme på full värme, sen släpte det. Tog lås spray och dränkte låset i det. Nu verkar det funka. Skulle gissa på att killen i andra länken har samma problem. Han fick dessutom problemet vid en köldknäpp... I morgon ska jag plocka ner hela dörrsidan och göra det hela mer ordentligt... Ville bara få det att släppa idag så jag visste vad det handlade om.

DANNE
Min bil:
Länk
Skönt att det löste sig så "enkelt" mitt problem uppstod förra vintern och det var inte roligt. Kanske hängde det ihop med en frysning men låskistan havererade så den var skrot.

PeterB
Länk
Jo
7
Joakim63
520i Touring -97
de där problemet har vi ju alla haft, speciellt efter biltvätt, hände faktikt min kompis i Sunne i förrgår när det var 19 minus, (obs bilen var ej nytvättad),

rätt kasst att det skall var så på en ny e39 som bara är några år gammal.

det går ju förståss att trycka på centrallåset så går i varje fall inte dörren upp när du kör, brukar ju tina efter ett tags körning.
hälsn J.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Ville bara tillägga en sak, låsspray är nåt inte jag gillar, med den kylan vi har här uppe så funkar den skitdåligt, ibland blir det som att man hällt vatten i låset. Testa istället med glykol, jag har provat, och har inte haft nå problem med låsen på min 1602 som annars kan vara h*****e på vintern
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.