|
|
|
|---|---|
|
Hej. För varje vecka som går så verkar det bli färre och färre M3 E30 till salu. Tror att många ägare har insett att dessa är bra investeringar då de stiger i pris hela tiden. Har under ett par års tid följt M3 E30 då jag varit intressad av att skaffa en sån. Man kan säga att dessa ökat i pris ganska rejält på 2 år. Nu till min fråga. Vad är en standard M3 E30 -87 värd i normalt skick? Tittar man på mobile så finns det ett par stycken under 100k, men tar man alla M3 E30 på hela mobile, så finns det kanske 10-15 st och utbudet minskar hela tiden. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk | |
|
bumper: Det ser ju ut som att du har en redan!?!? //Stenback |
|
|
Han kanske vill veta värdet på sin? Fast det förklarar ändå inte detta : "Har under ett par års tid följt M3 E30 då jag varit intressad av att skaffa en sån. " |
|
|
Saken e kanske den att bumper köpt sin m3a för inte så längesen? o i samband med köpet följt värdesutvecklingen en tid? =) // M.v.h. Daniel |
|
|
Hej. Stämmer att jag har en M3:a idag. Dock så fortsätter jag att följa M3:orna varje dag ändå. Men ville ventilera mig lite med andra om vad de tycker... /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Helt klart är det säljarens marknad när det gäller M3 E30! Det trillar in mail till mig med jämna mellan rum, folk har gett mig bud på allt mellan 65000:- till den högsta på 135000:-! En M3:a i bra skick står nog runt 100k. Men följer man priserna i Tyskland verkar det som att dem går stadigt uppåt även där! Jag själv har varit sugen ett tag på att sälja bilen, det för att jag inte har tid riktigt att ha en hobby bil, jag vet inte ens om jag ska ställa på bilen i år, men hur än jag vrider och vänder på det så kommer jag fram till att behålla den! Den tappar inte värdet, så då kan han lika gärna vara i garaget och samla dam tills jag har mer tid! (barnen blivit lite större och mitt hus är färdig byggd) Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
En M3 -87 -88 i originalutförande och normalskick skulle jag värdera till mellan 90-100 kkr. Vill man ha en fin rostfri bil och med klanderfri mekanik med bra historik får man nog räkna med 120-130kkr och uppåt. Priserna verkar stiga sakta men säkert, inte minst i Tyskland där min känsla är att priserna verkar högre än i Sverige. Racerbilen: Länk |
|
|
Edvard: Ser fin ut, skulle vilja ha en sådan men jag kommer köpa en E46 M3 nu snart annars hade jag varit spekulant på din bil. Länk rätt tid att sälja nu, lycka till. M.v.h/Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
Hej igen. Tackar. Den är i normalt brukskick. Skulle behöva en omlackering för att bli riktigt fin. Behåller jag den så lackar jag om den. Anledningen till annonsen är att jag har en annan M3 E30 på G som är i toppskick. Så säljer jag denna så lägger jag lite slantar i mellan och byter upp mig. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
bumper, du har mail! Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Funderar på om jag ska sälja min också, jag är ingen mekaniker och så här gamla bilar kräver en viss omvårdnad för att fungera tillfredsställande. Bumper: Bilen ser fin ut, synd på färgen... ;) Ser att nån framskärm är bytt, kolla hur sidoblinkersen sitter placerad på vänster och höger sida, jag har samma fenomen på min. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Hej igen. Stämmer att ena framskärmen är utbytt pga påbackning (bula). Några bilder kompisen tog i helgen som var: Länk /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.