|
|
|
|---|---|
|
Mina bromsar har börjat gnissla,detta gillar jag inte! Nån som har ngt bra tips hur man blir av med det...? Beläggen är inte slut! Tack på förhand! // | |
| Det finns bromspasta hos BMW som löser detta, jag kan ge dig artikelnumret om du är intresserad? | |
matwip |
"Skrikplatta" kan man montera på baksidan av belägget. Finns säkert på bmw original. Pröva annars vanlig kopparpasta, brukar fungera bra. Mvh matwip |
| Okeej, tackar för svaren ...testar med kopparpasta först! | |
| baksidan av beläget? hmmm... hur kan den då hjälpa? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Skriket skapas av att beläggen kommer i "vibration" Kopparpasta på baksidan mot kolven eliminerar detta. Har en kopparpasta som är speciellt till för detta ändamål fungerar alltid,finns likande kopparpasta att köpa på välsorterade bensinmackar om det finns ngr,kvar(mackar) annars hos vilken reserdelsnisse som helst.Har alltid använt kopparpasta även tillsammans med skrikplattor.Har haft många Volvobilar uttrycket "volvobroms" är väl välkänt förmodar jag. MVH Hasso |
|
-> handyman Ja du! Om du testar båda varianterna så förstår du :-) Skämtar bara!!! Testa ABSOLUT inte med kopparpasta på bromsytorna. //Ticco "NICTIC RACING" |
|
|
Jag håller med hasso angående kopparpasta. Jag har oxå haft volvo men efter det att jag börjat kladda på kopparpasta så har det alltid varit tyst. Man får dessutom en annan fördel på köpet. Det blir fan så mycket enklare att demontera nästa gång. Ett tips är att inte snåla utan använd ganska rikligt, se bara till att INTE få något på skivan. Jag vet att Mekonomen säljer. Mvh. Micke Olsson |
|
bmwnisse |
Pasta, blir det inte spaghettibil av det:-) Skämt åsido, det finns aluminiumpasta åsså, med samma temp. tolerans. Vet inte vad det är för skillnad på dessa förutom att koppar inte kan användas på vissa ytor. Har själv använt crc-kopparpasta på belägg (baksidan:-)). |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.