|
|
|
|---|---|
| Ska köpa nya däck till mina 18" Dezent S fälgar. Undrar nu om det är någon som har erfarenhet av Pirelli´s P Zero Rosso- däck? Samt hur livslängden är på dom? Jag kör en e36:a och har sedan tidigare kört på 225/40/18, ska jag förtsätta med samma dimension eller ska jag skaffa lite bredare bak? | |
|
jag åker på P Zero Rosso 235/40-18" på min E46T, och tycker att livslängden verkar vara väldigt kort. Iaf om man jämför med tex dunlop SP8000 som jag hade innan.. Greppet är hyffsat tycker jag, kanske för att de är ganska mjuka, och ljudnivå är väl ganska medel. Men jag kommer själv inte att köpa dem igen pga livslängden. Personligen tycker jag att du kan köra på samma dimension både fram och bak.. Breda däck rullar tyngre. Dessutom kan man skifta mellan fram och bak om man kör samma dimension. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Min svärfar hade P Zero Rosso på sin Jagga XJR, och även han uttryckte missnöje med kort livslängd. Han nöjeskör den inte många mil per sommar, och däcken höll bara 2 somrar... Övriga egenskaper såsom grepp etc tror jag inte han skulle kunna märka ngn skillnad mot AGI regummmerat - han gubbkör med hatt och allt! ;-) Mvh. /Kjell |
|
| tror dom däcken finns även i olika gummiblandnigar, jag har 2st på hyllan som jag ska ha fram på min i sommar. bak däcken spelar de ingen roll där går allt åt! | |
| hade sådana 17" på min e46 325, de slets ut snabbt tyckte jag | |
| Okej.. Tack för svaren! Får nämligen tag i en uppsättning (4st fabriksnya) för 4000kr. Då kan det kanske vara värt det? Eller har ni några andra tips på däck? | |
|
hmm.. lite klurigt.. jag köpte nämligen 4 st på däckonline i somras för 5600:-.. undrar varför de är så billiga.. enda anledningen till att jag köpte dem faktiskt, oh som sagt så blir det annat märke nästa gång. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Michelin PS 2 är oslagbara i mitt tycke. Mvh Asken |
|
|
Det stämmer att Pirelli har kort livslängd gäller nästan alla deras däck. De greppar dock väldigt bra. Håller med Asken, Michelin slår det mesta. Om jag får lägga en rekommendation så tycker jag att Michelin Pilot Sport 1 eller Pilot Primacy är den bästa blandningen mellan komfort, sport och slitstyrka. Annars är Continental Contisport ett däck jag gillar. Men får du 4st fabriksnya Pzero Rosso 235x40x18 för priset av 4000:- så tycker jag inte det är så mycket att fundera på, är det inkl. montering så förstår jag inte ens varför du frågar =). Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
| Tror jag slår till på Pirelli däcken när dom är så billiga, så får man byta till nått bättre märke sen när man kört slut dom. Förhoppningsvis har man lite mer pengar då.. Tack än en gång för alla svaren! | |
|
Michelin PS2 är det bästa däck jag haft, mycket komplett inga svagheter i sin klass, otroligt bra grepp, tål värme mycket bra för att vara ett gatudäck. |
|
|
Grymma däck utan tvekan. Men i mina ögon så slits dom ganska hårt oxå. |
|
|
Pirellidäck brukar ha problem med livslängden, men greppar desto bättre medan de fortfarande är i livet! Michelin PS 2 är kanon på torrt underlag, men är ganska dåliga när det är blött. Tester i Tyskland har varit ganska så tuffa mot Michelin av just denna anledning. Continental Sport Contact 2 funkar kanon till 3-serien - jag har för med att BMW har dem som refensdäck..? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.