AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
702

Förbandslåda E34

Jag har original förbandslåda i min E34, sitter på en hylla under passagerarstolen. Dock har den inte suttit fast, vilket resulterat i att den åkt fram vid fötterna varje gång man bromsat hårt. Vilket iofs kan vara bra, den gången man krockar så är det nära till förbanden... Anyway, jag köpte på mig fästet till förbandslådan, en ca 12 cm lång och 5 cm bred plastbit som heter 52101945440. Jag förstår nu inte alls hur den ska sitta. Kollar man i ETKn så ser förbandslådan annorlunda ut, min är kanske 25*20*12 cm. Äldre modell? Hur sätter ni fast era förbandslådor? Har jag lagt ut 8.80 kr i onödan på ett fäste? (SKÄMT!)
Hej hej! Om du kollar fram på "lådan" så ska där vara typ ett handtag som man drar i(?). I mitten på det handtaget så sitter där typ en knapp man kan trycka på, som ett litet snäpp fäste! Dra bak stolen och höj den max. Lägg lådan på den lilla tvärgående "skenan" under stolen (går inte att få in lådan under denna skena.. Så det är inte lätt att göra fel!) Tryck in den lilla spärrknappen på lådan, och skjut in den under stolen. Släpp nu knappen och med lite lirkande så ska den låsa sig i ett hål som finns i den ovan nämnda "skenan"! Det är lite trixigt, men det ska gå! :)
Hmmm...tack!! Men då har jag nog fel förbandslåda. Min är verkligen bara en "låda", inga handtag och spärrknappar.
Skumt.. Min bil är juue bara två år nyare än din!? Rulla in till BMW och fråga dem. Känns kanske lite fånigt, men för det första så gör de det på typ 30 sekunder och för det andra så har de nog fått BETYDLIGT "dummare" frågor! :)

Olio
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
>>>Richard..jag har nog lika låda som du har, fast min sitter fast. Tyvärr har jag min bil står kvar på BMW sedan jag lånat hem en 540..men kan du vänta till i morgon kväll så har jag min bil hemma igen så kan jag kolla hur det ser ut....
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
har kollat nu..tyvärr så hade jag oxå låda med handtag + spärr.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.