AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.061

530d -00 stendöd

we
4
wedinnn
530d -00
Hejsan...Har en 530d -00, var på väg hem ifrån jobbet igår kväll när plötsligt dde lampan började lysa, så jag stannade vid vägen för att kolla vad det kunde vara...Hittade inget fel så jag satte mig i bilen och tänkte åka hem, men då startade den inte!! Vad kan det vara för fel? Läste här io forumet att den kan vara dieselfilter/pump...Men vart sitter filtret åt?? Tacksam för svar...

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Heter motorstyrningen dde på dieslarna? Var det inte DME?

Ärligt talat så är en diagnos på felminnet det enda rätta att börja med.

Mvh
00
28
007
bmw 530d-03
har samma problem har du hittat felet
we
4
wedinnn
530d -00
Det var tydligen 2 dieselpumpar på 530d, och i det här fallet så var det "förpumpen" som hade havererat...Bilen gick att köra precis som vanligt, så länge man hade minst 25 liter diesel kvar, annars orkade inte huvudpumpen med det själv...

Hör av dig om du har mer frågor...

00
28
007
bmw 530d-03
tack för svaret men fattar inte vilken pump den som sitter i tanken eller o vilken mer finns.har du byt din?
Tack på förhand
we
4
wedinnn
530d -00
Det sitter en på västersida av bilen, innanför plastskärmen vid förardörren, vrid på tändningen och lyssna inne i hjulhuset, då skall du höra en pump som går i ca 40 sek, om du inte hör den, eller om det låter som att den går tom så har du problemet där...Jag bytte min, gick på typ 2000:-

00
28
007
bmw 530d-03
provade redan den går fast det verkar att bubblar i själva tanken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.