|
|
|
|---|---|
|
Såg igår när jag körde in i garaget att det hade droppat gult underifårn bilen. Ser inte var det kommer ifrån exakt. Det är ungefär mitt under bilen. Ser ut som piss i färgen. Hade fenomenet för tre år sedan då jag hade varit ner i diket. Då försvann det samma dag. Kan inte se någon anledning till varför det börjat igen. Vad kan det vara????? //Jocke | |
|
Det kan vara oljan från kopplingscylindern om du har manual låda o då har du inga bromsar inom kort för att det går på samma vätska dvs bromsvätska. Alt. sprucken bromsrör men dom finns på sidan... Grabber |
|
|
Eller så enkelt som skitigt vatten från vägarna du kört på? Kan nog ha färger från svart/grått till brunt/gult. Det borde gå att se på garagegolvet annars, och ta lite doft/smakprov? FP |
|
| Grabber: Bromsverkan kommer inte att påverkas av detta, så länge det "bara" är kopplingen som läcker... Det beror på att anslutningen till kopplingen från bromsvätske-behållaren sitter högre upp än anslutningen till bromsarna. | |
|
Har ibland sett lika på bilen som alltid står ute,i samband med att plogen lagt en liten vall vid infart så fastnar det snö på avgassystemet som i sin tur tinar och bildar just ljusgult spår i snön. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Kan också vara olja från en läckande packboxi växellådan - inte helt ovanligt på BMW... Skulle råda till en okulärbesiktning undertill för att utröna om det är något fel och i såfall vad. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tja, nu syns det inget längre. Var ute på en längre tur (10 mil) igår. När jag åkte iväg syndes det ingenting. Då hade den stått en natt i garaget. Kommer det tillbaka så får jag väl kolla upp det lite mer noga. Tack för tipsen //Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.