|
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej! Ni som köpt ny bil, hur länge sitter nybilskänslan i kroppen? Håller man en ny bil längre än en beggad? Mvh Njuren BMW - i nöd och lust? |
|
Känslan och lukten av att bilen är ny sitter väl kanske ett år. De två senaste bilarna jag har haft har varit av tysk premiummodell (ej BMW) och de har känts likadana att köra, lika tysta, lika tighta, i de tre år / 10000 mil som jag haft dem. Du kommer definitivt att behålla en ny bil längre, inte minst för att skjuta värdeminskningssmällen framför dig. Den är inte rolig... //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Efter två år märker man ju en del. Vindruta stenskott i fronte mm. Det gäller ju hur man underhåller bilen. asken |
|
| en välskött bmw behåller den känslan länge, köper man en typ 10-15 år gammal bmw som är riktigt välskött hittar man en känsla som är svår att förklara, men är väl en kvar dröjning av nybilskänslan! | |
| Ja känslan sitter i och till o med så trivs jag mer och mer och kan inte slita mig från bilen. | |
|
Nybilslukten sitter i över ett år nästan två. Den märks speciellt om man ställer bilen i ett rent garage över natten. Själva känslan sitter i länge. Jag märker den bäst när man åker på långresor. Dom dagliga korta sträckorna så tänker man inte på det. Brukar byta efter 1.5-2 år och vid tre år känns den inte ny längre. Keep Your Distance! |
|
|
Har haft min bil i 1,5år och nybilskänslan finns fortfarande |
|
|
Hej, jag tror mest det handlar om vana. Först känns bilen ny, den går tyst, allt är tight etc. Även om man köper bilen beg. luktar den nytt. Sedan, efter 6 månader sådär, vänjer man sig och allt känns normalt och ibland lite trist. Men som Clubsport skriver, vid långresor blir man kär i bilen igen. Och sedan jag köpte BMW tycker jag att alla andra bilar känns konstiga. /M Min bil: Länk |
|
|
Tills man kör i saltslasket första gången....... Köper du nybil på sommaren kan det alltså hålla sig i ett halvår. Köper du på vintern så försvinner känslan på vägen hem från handlaren |
|
|
Det där med nybilskänsala är överskattat. ;) Tycker personligen att nya bilar kan kännas könlöst opersonliga och smått trista. Jag kan faktiskt inte förklara varför, men bilen saknar själ på någe vis. Det är bara en ansamlig ihopmoterade komponenter som dessutom kan kännas lite kärva och träiga. Jag gillar patina men inte slitage, vilket gör det hela ännu mera märkligt... Nybilsdoft är dessutom inte så hälsosamt vad jag förstår, och det är defenitivt inte hälsosamt för ekonomin heller. Vad gäller ursprungsfrågan så är mitt svar att nybilskänslan håller i sig lika länge som garantin gäller. Host... ;) |
|
|
håller med Powermac, på nått sätt känns de mkt roligare med beg. bilar än med nya.. så är de bara! En helt ny E60 som står i försäljningshallen är helt könlös och tyst, medan en E39 som rullat några mil har varit med om en massa samt väcker massa tankar och funderingar =) Fast nya bilar är ju så otroligt mycket bättre! på tal om hur länge nybilskänslan håller i sig kan jag hålla med om att de inte varar så länge så här på vintern tyvärr... man får ju massa stenskott, samt bilen blir smutsig i varje skrymsle direkt! BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.