|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag är på gång att montera ett larm i men 525 IT -96 och undrar nu vilket relä som är centrallåsrelät. Är det GM modulen och i så fall vilka kablar är till centrallåset? Är centrallåset plus eller minusstyrt? Var är smidigast att montera larmmodulen? Under baksätet? MVH Johan Karlsson JIK | |
| Hej, det var en riktig plåga tycker jag att montera larm i min e39, jag testade alla kablar på gm-modulen, funkar ej till c-lås, iaf på min -99. Man måste dra nya sladdar in i förrardörren, ta av dörrsidan och koppla på plus på en svart-vit kabel för upplåsning, sen plus-signal till både den svart-vita (isolerad med en spärrdiod) samt en annan röd-blå kabel för låsningen. Dessa kablar måste förstås finnas nånstans inne i kupen, men jag lyckades inte hitta var de kom in. | |
| oj, såg just att din bil var en 96a - då är det e34 vi pratar om? | |
|
Jo det är en E34! Ingen som har installerat larm på en E34 som kan tipsa om hur ni gjorde? JIK |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Började installera ett Carguard på min 525:a, verkade hopplöst så jag lämnade in den för 1100 så va det klart, inte värt att pilla med själv... | |
|
Jaha....nu var men klar med installationen! Tre tuffa eftermiddagar och natt och 7 dioder senare. Lite jobbigare an vantat! En lite fraga bara, om man kopplar larmet fran bakluckan till larmet via en diod, borde inte bilen ga ned i sleep mode da? (Har ej kopplat in bakluckan pa givaren annu) JIK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.