|
|
|
|---|---|
|
Hej, En fjäder fram gick av i veckan och imorgon skall jag byta den. Måste man losa fjäderbenet i nederkant eller kan böja ner så pass mycket man kan vika ut fjäderbenet? Är det någon som har några bra tips i övrigt? Hälsningar Lars Finbilen:Länk | |
|
Du måste lossa hela fjäderbenet. Glöm inte ABS sensorn. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Som Danne skriver är lättast men om du har riktiga fjäderspänarre så går det att vika ut det hela men det finns risk att du repar skärmen o nåt annat kan gå åt skogen. Grabber |
|
| Jag bytte mina genom att bara vika ut den. Det är lite pill men det går. Troligtvis betydligt lättare än att riva hela fjäderbenet. Håll koll så att du inte frestar för mycket på bromsslangen, kan möjligtvis bli smidigare om du lossar bromsoket också. | |
|
Hela fjäderbenet sitter med tre bultar i botten, krängningshämmarstaget, ABS sensorn samt skruvarna i tornet. Ta bort dem och lyft av fjäderbenet helt så spar du dig skälv mycket tid och onödig irritation. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Antar att du gör det nu i helgen, jag slår en pling ifall jag hinner köra förbi. Här kan du se nån bild i.a.f. I vissa fall har jag lyckats med att vika ut benet, men det är enkelt att bulta loss det på E34, dessutom trevligare att spänna det i städ.. Länk Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
Hej, Jag har lyckats bytra fjädern nu. Jag tog loss hela benet och det var inga problem mycket enklare än jag trodde det var. Jag använde 3 fjäderspännare allt gick bra utan några större problem. Nu måste jag bara byta bromsar bak också så kan besiktiga på måndag... Tack för hjälpen. Lars Finbilen:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.