AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.077

525tds hur långt går dom?

Går i tankar att pröva BMW för första ggn, och vill köra diesel. Har tittat lite på touring under 30´kr att använda som andra bil. De flesta har 35´mil på mätaren. Vad är de största riskerna?
kanske BMW denna ggn
Tommy

Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
En bekant har en sån o vad jag såg sist så var det 750000km på mätaren...
Risker? kolla beganatguiden där står det ett o annat...

Grabber

ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
grabber: blev genast nyfiken på 75000 mil! Är det bytt motor eller låda i den någon gång? Jag hade en 525 tdsa-93, där jag fick byta pumpen vid 22000 mil.. i övrigt gick bilen som ett lok! Vet att den rullat iaf 30000 nu.. 3 år sen jag sålde.

Diesel-räsern
/Rickard
Ol
7
Olle T
520ia -90
Hej jag ska berätta lite om vad min upplevelse av den 525Tds ja hade var de hade gått runt 35000 mil.
De var en grym bil på motorvägen gick otroligt fint i hög fart o från 70-80 så stack den iväg helt makalöst de var så man glömde att de va en diesel.
Men från 0 till 60-70 så var den så seg typ en mb220 från 77. Enligt BMW så var karaktären på motorn sådan sedan så varvade den rätt mycket innan den växlade.
Vad hade jag för övriga bekymmer förpumpen gick sönder den elektriska spridaren i mitten började läcka o när dieselpumpen rasade så sålde jag bilen. Sen var de lite annat små krångel typ ac, taklucka, torkare, spolaren, brytaren till bakluckan.
Slutsats om man har tid o lust att vara i garaget en del så är de en trevlig bil allra helst på väg oavsett om de är krokigt eller rakt.
Jo vi har fortfarande BMW fast en bensin o som andra bil, för 5 serien är en härlig bil.

Olle.
Vid ca 37.000 mil så fick jag byta pump/ställverk. Börjar snart att visa 40.000 och allt funkar, AC, el hissar, bakruta, m.m. Det ända jag har haft som ett problem var just pumpen och förarstol som är sliten. Sköter man sin bil så går dom, självklart måste ju bromsar, länkar, oljor m.m bytas någon gång. Ingen skall väl inbilla mig att en bil går bara utan problem. En bil kostar att äga och serva.

En riktig bil dricker sås!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.