|
|
|
|---|---|
|
Jo, jag har ju haft en rad tidigare om detta som fler andra, MEN nu undrar jag är det någon som varit med om detta - när det är sommar och varmt så har jag inga problem med mätarna men så fort det blivit kallt och vinter så börjar min hastighets och ecconometer fladdra *??????? har någon uppleft detta ? inte då jag. Jag har provat att ta isär kontakten i bakaxseln och smort den med 5-56 men utan resultat. Har någon nått bra förslag på vad det kan vara ?? //Stefan | |
|
Jag menar bra förslag på vad man kan åtgärda Born with volvo and going to live and die with a`Bmw //Stefan |
|
| si batterierna( men det vet du kanske redan) kylan kan ju hjälpa till,,min erfarenhet är iallafall att när dom är kass, kan man få en massa olika symptom, men det verkar ju vara nåt specefikt för just hastighet och förbrukningsmätare. | |
|
det sitter inga SI batterier på min mätare, däremot sitter det kondingar som jag däremot bytt ut men utan resultat, även gått över lödpunkterna i mätarna, det är ju inget stort bekymmer men dock ändå irreterande. Born with volvo and going to live and die with a`Bmw //Stefan |
|
|
Min 92'a har ett annat symptom vid start i kallt väder, -10 och mer. Hastighetsmätaren och varvräknaren rör sig bara 1 cm oavsett hastighet och varv. Så det blir till att känna rätt hastighet. Efter att bilen stannats och fått vila nån timme är det ok igen. Kan det vara kondingarna också eller finns nåt annat förslag. /Lasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.