|
|
|
|---|---|
|
Satte på sommar påsarna i lördags och tänkte åka ut och glida lite. Vid Marieberg fick jag en pippigul Audi S4 el S6 Avant efter mig av nyare modell. Så när vi kom upp på motorvägen körde han naturligtvis om mig. Tänkte att vore kul och se om man kunde hänga med, till min förvåning satt jag som ett plåster i baken på honom upp till ca 230 km/h då fick han några meter innan vi kom ikapp övrig trafik. Rätt kul med tanke på att Audis S modeller ska väl motsvara BMW´s M modeller. Weasel | |
Thom@s |
hmm testa en SR modell ist ;)) Mvh Thomas |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jasså hur du varit på rodelbanan och puckelpisten,och åkt undan lite, glöm inte att titta på broarna för där brukar länsman stå och mäta hastigheten -( DKW kan dom motsvara nåt annat än sig själva?? Fina bilar visst men ingen BMW. MVH Hasso |
| Jo av en Lockheed SR-71 lär det mesta på 4 hjul få spö.... | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Asken : sist jag åkte Lockheed så var det en Tristar toppade 980 kmh tror jg det var.(ev.890) MVH Hasso |
henkeboy |
testa att rejsa mot en rs6 där lär du inte ha någon schans allar varför inte Audis nya w12 520 hästar klå de ni.... |
|
henkeboy: jag trodde att jag inte hade någon chans redan mot dom "vanliga" S modellerna, det var det som var poängen! Weasel |
|
Ahlstedt: du ska väl inte underskatta din pärla ?? Du har ju en av topp of the line. MVH Hasso |
| Hasso: ingen fara ;) men nu har M5 drömmarna vaknat till liv igen. | |
Ahlstedt:Ibland är det bra att ha nått att drömma om, finns ett "billigare"alternativ som verkar funka alldeles utmärkt till din bil.då ligge M5.an i lä sedan. Ska visst funka kanon efter vad jag hört. Länk MVH Hasso |
Borde funka på en 95 också eller är 540 olika på 96?? MVH Hasso |
|
Billigare? Ja. Lagligt? Nej. mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
| Har sett den brutala kiten förut, enligt deras hemsida ska den passa e34. Vore rätt kul. Berg: varför olaglig??? | |
|
Hasso: Det beror lite på vad Ahlstedt har för bil E34 eller E39 han säger ju bara att det är en 95:a jag har för mig att gränsen gick vid månad 10 det året. Det skiljer en del mellan E34 och E39 satserna, den största märkbara skillnaden är väl självsträckaren för remmen som finns i satsen för E39. |
|
| Det är en e34 jag har utan automat :) | |
|
Du ökar ju effekten på motorn ganska ordentligt vilket gör att den (antagligen)inte kommer att gå igenom besiktningen. Och om man går runt detta genom att montera bort kompressorn vid besiktning för att efteråt montera på den igen så riskerar man att åka dit ordentligt vid flygande besiktning. Jag TROR heller inte att någon försäkring gäller vid eventuell inblandning i bilolycka. Jag är en riktig glädjedödare just nu det vet jag men det kan vara bra att känna till. Men enligt uppgifter här på forumet så ger kittet bilen en hel extra dimension i körupplevelse. mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
Berg: det som provar detta koncept är helt på det klara vad de hålls med. MVH Hasso |
|
Jo jag tror också det, men eftersom jag fick frågan så kände jag mig tvungen ta fram bror duktig ett tag =) Men jag skulle gärna provköra en 540 med Kompressorkit på, det vore kul att se vad folk pratar om. mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
|
Berg35: Fråga Asken han har fått åka med en kompressormatad 540 som visserligen hade dubbdäck vid tillfället. Sen har du rätt i att det är olagligt, men hur många kör inte omkring med olagliga däckdimensioner t.ex.. Två kompressormatade 540 besiktigade för ca en månad sedan utan problem, den ena med remmen på den andra utan rem, men det handlar som du säger mycket om tillfälligheter också... Ahlstedt: Du har tur i oturen kan man säga för din växellåda är "gamla" 850 lådan vilket innebär att du har ett maxvrid på 560nm, så om du slänger på en kompressor och IC så kan du ladda på ordentligt. Du kommer däremot få lite problem med 1:ans växel: det går nämligen så fort så du hinner knappt med att växla innan du slår i varvtoppen. Annars är det bara att gasa på och vara glad. Förresten jag höll på att glömma borta att din kylare troligtvis behöver bytas också... |
|
|
Snabel_a: Jo jag vet, men jag tror att farbror Blå ser lite olika på om det är fel däcksdimension eller kraftigt modifierad motor? Asken: Har du tagit kontakt med esstuning än? Det skulle väl sitta som en smäck i din svarta pärla? Nyrekondad som den är! =) mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
323E21terror |
Hur ofta träffar man på en flygande besiktning på vägarna? och hur stor är chansen att detkollar under huven på en BMW 540 för att misstänka att det ruvar mer resurser än vad som är tillåtet och hur stor är chansen att de skulle fatta vad det är frågan om i så fall. Jag säger bara inga problem med kompressor under huven på E34 540, skillnad vore det om det vore en betydligt äldre bil tex en E21a då kan det bli stora problem. farten är min drog |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.