AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.386

Fel på luftmassemätare?

Fr
70
Fritz
525iM -95
Hej!
Vilka symtomer blir det när luftmassemätaren ger sig eller är på gång att ge sig.

Per aspera ad astra
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
kan bli lite olika symptom, bla startar ej, startar men går inte bra, min är kass men går ganska hyfsat, men sackar till nån sekund ibland. bäst är om du kan prova med en hel!
Fr
70
Fritz
525iM -95
Hej dd!
Har du möjligen erfarenhet av pendlande tomgång och höga avgasvärlden?
När du säger sackar, sker detta vid gaspådrag, lite som om den köver sig för en halv sekund?

Måste man köpa en ny/begagnad eller går den att "laga" typ på Bosch?

Per aspera ad astra
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
jag köpte min bil def(gick knappt att hålla igång) så jag visste inte vad som var kass, prova först att byta lmm till en kompis 750 lmm, då gick bilen hyfsat bra, fixade en beg lmm, körde in och bes, alla värde helt åt helv! bytte olja filte, bes igen allt bra utom lambdavärde, kopplade upp bilen, fick felvärde på lambdasonden och lmm, bytte till en ny sond(pirat dock) sen gick bilen igenom, lite med en snäll besgubbes hjälp! så min beg lmm är nog inte helt ok tyvärr! ibörjan gick bilen hyfsat, men ibland (rätt ofta) så mest när man drar på på låga varv kan bilen kännas som den tappar kraft nån sekund i taget bara.+ orolig tomgång. nu på senare tid har ett fenomen tillkommit, ibland när jag skall köra iväg så misständer den nåt fruktansvärt några sekunder i taget och ibland går tomgången ner till 0 och upp igen. dock så startar alltid bilen direkt! glömde att tillägga att jag bytade tändstiften innan jag bes. så förmodligen beror mina problem på lmm, men inte helt säkert. lmm går ej att laga, ny 4500kr beg ca 1500kr, tänk på att kolla nr riktigt då en svensksåld ej har samma lmm som en import!
Fr
70
Fritz
525iM -95
Hej dd!!
Tack för ett detaljerat och utförligt svar!!!!!
Det är exakt samma fel på min, framför allt just att felet kommer och går. Nä, på måndag blir det till att hitta en LMM.

Önskar dd och övriga forumet en riktigt trevlig helg.

Per aspera ad astra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.