|
|
|
|---|---|
teposen |
Länk Bilden längst visar hur det blir när man har kört en stund.. Den rör sig ännu längre ut när man varvar motorn.. Hur ska jag få fast denna koppling? Ska man limma fast den med något? För som det är nu tar den väll tjuvluft? Tack! |
|
Jag skulle nog försöka sätta fast den, har jag inte helt fel för mig är det en vakumslang. //piXal |
|
|
Ser ut att vara något slags piggar på den. Ta loss slangen och försök vrida den i läge. //John Den som har mest saker när han dör vinner!! |
|
|
De där går till bromsservot, jäkla skit konstruktion... Är splinesad. vet ej varför, de verkar ändå inte göra någon direkt nytta... Pröva lägga flytande packning runt eller limma dit den... Se bara till att det inte kommer in i insuget. Bonnlösningen är ju annars att dra ett buntband runt spjällhuset.. _______ /Chrille Länk |
|
teposen |
Okej.. Jo jag tänkte göra som du sa. Sätta flytande pakning runt, sedan limma utanpå. Tack för dom snabba svaren! |
|
hmm exakt sådär har jag min 320 -89 såg att den var en bit utanför när jag öppnade huven för nån dag sen, då tryckte jag den till plats igen..Ska hålla koll på min den där nu. |
|
teposen |
Det höll ett tag med packning på tub + lim, men nu är den lös igen =/. Hur har ni andra satt fast den? När man varvar så rör sig motor, men kopplingen verkar stanna kvar på samma ställe.. Så därför vägrar den sitta kvar.. |
|
Är inte utseende så viktigt så "strippa"fast den. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Eller om du inte bryr dig alls om hur det ser ut så kan du testa lite kemisk metall. Det funkar säkert. Kan dock vara lite jobb o ta bort det om du nu skulle behöva göra det. Mvh //piXal |
|
teposen |
Nu har jag testat limma den två gånger, men det håller inte.. Var kan man köpa en ny sådan? Har kikat på realoem.com men hittar inte just den delen.. |
| Hade problem med att den flög loss på min m20 me turbo. ja löste det genom att borra och gänga i en liten skruv från höger sett på bilden! | |
teposen |
Mjo, det låter som en bra lösning. Nu när jag kollade igen så verkar den sitta. Den härdade nog ännu mer över natten. Lossnar den igen gör jag som du gjorde! |
|
Min brukade åka ut en bit när ja körde sug men nu med turbo så åker den alldrig ut... skumt... _______ /Chrille Länk |
|
|
Jag har två sådana, och båda var lösa ... När jag ändå hade bort spjällhuset vid lite meck limmade jag fast dem med kemisk metall och nu sitter de som berget... |
|
|
Jag tog lite vanlig metall-lim (som man limmar skruvar med) och efter att ha kört motorn varm lade jag på en sträng och lät stå över natten. Inga problem sen dess. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.