AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.299

På tal om polisen...

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Länk

Trodde faktiskt bättre om polisen.. Inte så förvånande att det i detta fall är just den ökända trafikpolisen i Östergötland.
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Och varför skulle just poliser vara bättre än andra. Det finns ju rötägg inom alla yrkesgrupper..
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Rötägg i all ära, men är du polis så tycker i alla fall jag att det är din plikt att vara ärlig och tjäna landet, på ett värdigt sätt!

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Detsamma kan sägas om politiker, särskilt de i regeringen, men se på dem ;)

Wilhelm Svenselius
Len
"Tjäna landet" - tjäna´re.

Undras om det var mened iblandad , även när de tjänade landet genom att medverka i tvångsdeportering av påstådda terrorister (till tortyr), Också?
poor servants....

L.
Med fri fart blir prästerskapet utbränt!
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Hehe, förtroendet var inte på topp direkt!

Jag har den uppfattningen i alla fall, visst kan man ha dålig dag. De är ju människor och en människan är ju väldigt komplex .. Tycker att det är okey så länge en polisman är otrevlig, nitisk eller har pms det kan jag ta men vad för skillnad är detta mot att han t.ex. rotar igenom din bil och planterar en påse kokain i handsfacket?
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Ingen större skillnad alls MD. Men det finns ju rötägg som begår brott överallt. Alltifrån bolagsdirektörer till vårdare, väktare, kassörer och Scandiachefer.

Problemet är väl att poliser är den enda gruppen som skall utreda sig själva.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Japp, instämmer, just därför jag tycker det är av sådan vikt att de uppträder exemplariskt, för tydligen har dem misslyckats totalt med det. Synd för alla ärliga poliser som finns där ute.
Enligt vad jag förstår så har polisen "provision" för att ta fartsyndare. Alltså duktigast får högre lön! Om någon vet bettre så får ni gärna rätta mig.
se
661
seb_540
328i M F30
provision... nä, det tror jag inte en sekund på. Möjligen att de får skit av chefen om de inte fyller kvoten sas.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Nej provision tror jag inte heller på. Polisen är väl inte direkt ett vinstkrävande företag!? ;)

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Bra är att åklagaren tar sitt ansvar. Polisen kan ju begå ett mänskligt misstag, men som alla andra ska också polisen få stå sitt kast.
Man blir ju inte direkt chockad. Kul att dom kan sätta dit dom för en gångs skull.
Provisionslön existerar inte hos polisen, däremot fördelas anslag olika efter hur prestation har varit. Eftersom trafikpolisenheten i Östergötland bötfäller flest i landet har de också fått störst anslag, eftersom de är "mest effektiva".

Kanske borde varit tvärtom istället?
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Polisen i Östergötland är som sagt mycket fula, fusk och hårda metoder hör till vardagen, skulle verkligen bli för förvånad om någon annan polis i landet skulle begå samma fula tricks!

De har alltid haft högsta prioritet att lösa så många "brott" som möjligt och det straffar de oskyldiga, dvs vi, bilisterna och speciellt de som kör BMW ska sättas dit extra hårt!
Visa användare
198
manowar
523i -97
Hahaha......bra att en polis under ed, hamnar i klistret. Speciellt en trafikpolis. Nog för att dom är mkt bra att de finns, men de finns gränser även för dom ju.

Ta er en titt: Länk
Visa användare
198
manowar
523i -97
Hahaha......bra att en polis under ed, hamnar i klistret. Speciellt en trafikpolis. Nog för att dom är mkt bra att de finns, men de finns gränser även för dom ju.

Visa användare
198
manowar
523i -97

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.