|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar ifall 535lmm e34 passar rakt av på 325 e30? på vissa ställen har jag läst att elektroniken har bytts ut för att passa och på andra ställen verkar det som det passar rakt av. BMW 325iM-tech Länk | |
|
hej! har hört samma sak att elektroniken ska bytas ut från 325an till 535ans ska tydligen bara vara att skruva ur.. lånar tråden lite, vill också veta:P ska du använda 535ans spridare också? mvh henke |
|
|
hoppas ni inser att ni inte vinner nått på att bara byta LMM, men till fråga så e de så att om man byter från en E34 535 så har den motronic o då behöver man inte byta nån elekronik, samma med 735:orna, så länge bilarna har samma styrsystem så e de bara tt flytta LMM fram o tillbaka. mvh erik |
|
|
Hej, den passar inte rakt av.. då menar jag rent fysiskt.. LMM till 535 är 80mm och 325 är 68mm i ytterdiameter mot luftfilter och insugsgummibälgen. Men det kanske går att ordna med en värmeblås? |
|
|
Nja, lite modifieringar måste man ju klart göra för att den fysiskt ska passa, den är ju större på alla håll. För det första så är inloppet,det som fästs i själva luftburken större, så man måste kapa upp en liten bit i burken för att matcha inloppet på LMM. Sen de två nedre fästhålen där LMM är bultad i burken passar, men till de två övre måste man borra upp två nya hål i burken. Sen gummibälgen från original 325 går att använda även på den större LMM. Ett tips här är att lägga bälgen i varmt vatten ett par minuter så går det lättare att kränga den över flänsen på LMM. Sen på med slangklämma, så e de klart. Motorer e precis som groggar En sexa e bättre än en fyra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.