|
|
|
|---|---|
|
Hej tänkte bygga shotshift på min 318 nu när växellådan ändå ligger på backen. man kan ju förlänga avståndet mellan kulan å bussningen, men de brukar resultera till spaken-i-handen syndromen har jag hört. Har för mig att man kan använda e21ans spak, stämmer de?? Om de finns någon där ute i landet som har en sån liggandes så är jag MKT intresserad av den!!! MVH Fredde Länk | |
|
"Spaken-i-handen" syndromet ?????? Jag skulle nog kalla det "Skit bakom svetsen" syndromet !!! Eller okunskap om hur mycket man ska förlänga. Ner till på spaken sitter det ju en rör snutt, man skaffar en lika dan rör bit och svetsar fast undertill mot den befintliga, detta ger en förlängning på ca 10 mm vilket ger en slaglängd upptill på växelspaksknoppen på 7 cm om alla bussningar är OK. |
|
|
är de inte nån konstig legering i matrialet, vissa brukar använda e21ans spak då den har annat stål som är lättare att svettsa i. läste att e36ans spak passar raktav. hur länga har du kört med shortshift? har du MIGat ihop din? Länk |
|
|
När jag svetsade märkte jag inget av att det skulle vara nån legering, men den är ju eloxerad så man måste ju slipa ytan lite. Ja jag har MIGat. 2 år och snart 3000 mil, och min bil är väl använd, kör bana på sommrarna, och isbana varje helg nu på vintern, och då är det inga milda växlinga precis, utan man formligen pressar i dom. I morgon är det lördag, och då ska det smiskas på isen igen :) Har svetsat spakar åt polare oxå, utan problem. |
|
|
snacka ppf killarna..:/ tror bäckis har byggt nåt sånt..eller säljer? |
|
|
Kolla min blogg. Jag laddade upp bilder på den spak jag byggde för nåt år sen. TIG-svetsad. Jag sålde spaken inna jag monterade den i min bil. Den körs dock dagligen året runt och håller ännu. /Anton |
|
|
Jag har förlängt e12,e28 och e30 spakar och jag har mig svetsat ihop dom. Och än så länge så har ingen gått i sönder!! Dom som brister är troligen dåligt svetsade, dvs dålig inbränning i materialet. |
|
|
vill du köpa så kolla på z3 spak, jag har skaffat en z3M men det kommer jag nog få äta upp.... :) Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.