AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.921

Vad betalar ni i försäkring?

Sida 2 av 2
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
VeeEigt:Trygg hansa brukar ta 300 per år för en avställd bil....under vinter halvåret kanske du borde byta bolag!!?

Mpower
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Grymt VeeEight jag ger 330kr året för min avställda cab....
PE
204
PERTHA
523i Touring -00
Är 20 år och har snart haft körkort i två år, betalar 7500 om året för trafikförsäkring på min 740, har IF som bolag. Det spelar ingen roll vilken bil man äger för alla kostar mellan 6-8000 att trafikförsäkra för mig när man kollar halv och helförsäkringar så skjuter priserna upp till 30papp. Har jag ingen bil ståendes på mig så samlar jag knappt nån bonus, det är sjukt att man ska behövas straffas för att man är ung. Var och provkörde och kolla på en 540ia Touring -98 förra veckan, hade köpt den om det inte vart för försäkringen, 32 000kr ville dom ha om jag stod som ägare 6000 på morsan.

//Per
wi
40
wigge
320 XD 2011.

Men har inte alla bolag slopat bonussystemet? Man får väl full bonus direkt?

Att du betalar mycket Petha är för att du är så ung och inte haft körkort så länge.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Det funkar lite olika från bolag till bolag men körkortsår är viktigt sen är åldern viktig ochså för premiens utfall! 15 körkortsår =högsta bonus klass.

wigge man får max bonus vad man är berättigad till så visst det är full bonus !

Mpower
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Det funkar lite olika från bolag till bolag men körkortsår är viktigt sen är åldern viktig ochså för premiens utfall! 15 körkortsår =högsta bonus klass.

wigge man får max bonus vad man är berättigad till så visst det är full bonus !

Mpower
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.