AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
751

Måste fixa antenn snabbt till 740 -93!

J_
1
J_K
740ia -93
Jag är helt rudis på BMW och kan inte ett jota om bilmekanik, och är tacksam för alla tips och förslag!

Problemet: jag köpte en 740ia -93 som hade några "lättfixade" fel, och nu står jag där med brallan nere! Haha! Nåja, det bjuder jag på. Kärran ska till ombesiktning om två veckor, och till dess måste jag fixa ett felaktigt antennfäste. Killen jag köpte bilen av hade fuskriggat ett antennfäste som han måste ha snott från en merca eller nåt, för det är definitivt inte BMWgrunkor.

Hela paketet som ska sitta skruvat på fästplåten i skuffens vänstra sida fattas, och anslutningen som ska in i signalförstärkaren/antennfoten (?) var skruvad rätt in i karossgenomförningen medelst några plastbussningar. Bussigt! Istället för att skicka efter delar från Deutschland för några och tusen kronor funderar jag nu på att skippa radion helt och plugga hålet i karossen med whatever - gummi, plast eller metall.

Nu undrar jag: finns det någon här som kan tipsa om hur jag ska gå till väga; om det finns några lämpliga pluggar att köpa någonstans; om någon känner till en verkstad eller gubbe som kan hjälpa mig plugga hålet, helst i Stockholmstrakten och gärna söder om stan!

Johan
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
J_K: VÄLKOMMEN TILL FORUMET :-) !

Men herregud!!! Det klart Du skall ha radio i bilen :-) Det funkar klockrent med ett antennkit från Mekonomen för c:a 300 kronor! Lätt att montera o lätt att koppla! Om Du inte känner Dig ájour med mekaniken, fråga om råd på inköpsstället! De hjälper Dig mer än gärna!

Lycka till!

Mvh
/Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.