AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
738

problem vid byte av front! hur gör djur?

Tw
160
Twalle
BmwM3 -94
För ca tre mån sen körde jag in i en liten stolpe så fronten sprack!
även GT splitters gick av..alltså såna här: Länk

lämnade in bilen och fick helt ny front med dimljus å allt..blev
skit bra! (min förra front var väldigt blästrad så jag gick plus på
skiten :)

GT splitters blev försenade..fick de efter tre veckor ungefär. eftersom jag brukar ta bort dom på vintern så jag slipper ploga
mig fram så öppnade jag inte ens kartongen! men idag öppnade
jag och skulle kolla (typ 2 1/2 mån sen jag fick dom) och då var
det inte rätt...det var nå fula cornersplitter som jag aldrig sett
en bil ha.

mina frågor är..har jag rätt att byta? och hur ska verkstaden få tag i rätt splitters osv? det är inte en auktoriserad bmw verkstad.

ska jag skriva ut en bild hur de ser ut så de får söka eller finns det nån länk till bmw där man kan beställa? hörde att de finns på bmw men de har väl ingen online shop?

tack för svar

BMW325IM
Tw
160
Twalle
BmwM3 -94
nån måååååste ju veta....

BMW325IM
Kolla om du kan hitta rätt BMW artikelnummer hos realoem.com Länk

Tw
160
Twalle
BmwM3 -94
oj...svårt...fattar inget...men tack ändå!

BMW325IM
inte sååå svårt. Bocka bara för din bilmodell samt tillverkningsår med mera så får du upp alla passande delar till din bil efter kategori.

O.K jag tror att du är ute efter nummer fyra på skissen??? ---> Länk

Eller 23??? Du får kolla själv, lycka till. ;)

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Det är varken nr. 4 eller 23 du ska ha! Nr 4 är ju den vänstra hörnlisten och nr. 23 är den lilla M3-läppen.

Enklast är att ringa BMW och höra med dom. Splittersen säljs endast på BMW och Schmiedmann Länk vad jag vet. Need for Speed i Malmö kan säkert oxå ta hem dom om du frågar dom. Men enklast för dig är att säga till verkstaden att det är orginal M3 GT splitters du ska ha och att dom finns på BMW, så får ju din verkstad fixa resten.

Så ring och förklara läget med att du ej öppnat paketet förens nu, de kommer ju dessutom att se att du ej haft slpittersen monterade. Sen berättar du att dom som sagt finns på BMW osv. så fixar det sig säkert.

Lycka till / Jimmy

Min ögonsten: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.