AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
388

Min e36 drar mycket soppa ...lösning?

Th
56
ThomasAhlström
E36 coupé -95
Är det någon som kan svara mig varför min 316 -95 cupé drar nästan 1,1 milen ?????

Vilka åtgärder kan göras....jag har just köpt bilen....
vad kan jag själv göra ???????

Thomas Ahlström
Har du kollat tändstift och tändkablar?

mvh
Berg

Rädda djurens mat - Bli Antivegan!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Går den illa kan lambdan vara dålig med mycket hög förbrukning som följd. Har haft det problemet själv...

Mvh
Anders S.
Inga problem med bromsarna? Något som ligger mot och skapar friktion?
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
hur är det med högerfoten :)

King of the road
ri
52
rille
730i 92
316i 92
hej.

högerfoten - kul!
skulle du ha något fel på lambdasonden märks det nog hos bilprovningen, när var du där senast? själv har jag märkt att luftfiltret är viktigt för min e36:a (m40) Om bilen nyligen är importerad och filtret är fullt av betongdamm från autobahn märks det tydligt. är det dessutom i kombination med dåliga stift och kablar så går det åt soppa. kör försiktigt

Th
56
ThomasAhlström
E36 coupé -95
Jag har inte bytat stift, har just besiktigat den, luftfltret är inte bytat och den är importerad.....

Tackar för alla tips jag fått av er...****

Thomas Ahlström
Sn
18
SnarF
BMW 316i -89
skälv så har jag en 316i -89 (E30) å den drar la 1½ -2 liter milen lr nått... å de e blandad körning.. mycket landsväg alltså.. iförsig så kör man la inte som en fe**a men ändå.. rätt bra på en 1,6 liters motor...

//FM Motorsport

MM Spider 17"
funderat på termostaten? om bilen tar lång tid på sig att komma upp i temperatur så är det ofta termostaten, och det leder till välldigt hög förbrukning. sänkte min förbrukning med ca 20%.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.