|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som kan svara mig varför min 316 -95 cupé drar nästan 1,1 milen ????? Vilka åtgärder kan göras....jag har just köpt bilen.... vad kan jag själv göra ??????? Thomas Ahlström | |
|
Har du kollat tändstift och tändkablar? mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
|
Går den illa kan lambdan vara dålig med mycket hög förbrukning som följd. Har haft det problemet själv... Mvh Anders S. |
|
|
Inga problem med bromsarna? Något som ligger mot och skapar friktion? |
|
|
hur är det med högerfoten :) King of the road |
|
|
hej. högerfoten - kul! skulle du ha något fel på lambdasonden märks det nog hos bilprovningen, när var du där senast? själv har jag märkt att luftfiltret är viktigt för min e36:a (m40) Om bilen nyligen är importerad och filtret är fullt av betongdamm från autobahn märks det tydligt. är det dessutom i kombination med dåliga stift och kablar så går det åt soppa. kör försiktigt |
|
|
Jag har inte bytat stift, har just besiktigat den, luftfltret är inte bytat och den är importerad..... Tackar för alla tips jag fått av er...**** Thomas Ahlström |
|
|
skälv så har jag en 316i -89 (E30) å den drar la 1½ -2 liter milen lr nått... å de e blandad körning.. mycket landsväg alltså.. iförsig så kör man la inte som en fe**a men ändå.. rätt bra på en 1,6 liters motor... //FM Motorsport MM Spider 17" |
|
|
funderat på termostaten? om bilen tar lång tid på sig att komma upp i temperatur så är det ofta termostaten, och det leder till välldigt hög förbrukning. sänkte min förbrukning med ca 20%. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.