|
|
|
|---|---|
| tja har letat efter en tråd där de står mer utförligt hur man demonterar dieselpumpen men hittar ingen!men ja har lossat hela pumpen så den e lös hänger bara i drevet men har tagit loss muttern på axeln fråga 1. Finns det någon avdragare för att hjälpa till att få lös axeln ur drevet sitter som berget!! å när man får lös axeln hänger då drevet kvar på sin plats | |
|
tja ja det finns en avdragare till drevet som även håller drevet på rättplats. drevet hänger kbar även utan den men det kan bli svårt att få dit det rätt igen.. skaffa en avdragare du det är bäst för drevet sitter på en kona så det lär behövas. //fredrik Mmmm Diesel...... |
|
| Tack för hjälpen mvh Tony | |
| har nu fått loss pumpen och satt dit den nya.Får fram diesel yill pumpen men inget till spridarna vilket ja tycker verkar skumt har ändå malt en del på starten :) väntar nu på att batteriet ska få lite laddning verkar ju vara en del diesel guraus här så nån kanske har ett tips :) | |
|
Fyllde du filtret med diesel? Mvh |
|
| Rob: Förstår din tankegång... men, filtrer sitter före pumpen, så eftersom det kommit fram bränsle till pumpen så faller din teori | |
| fick köra på starten en bra stund innan den hoppade igång men nu går bilen i alla fall jag förväntade mig at den skulle gå bättre med ny pump men antar at ja får jusera pumpen lite i efterhand tycker att den fortfarande e slö på lågavarv börjar dra först vid 2000rpm eller ska de vara så?? | |
|
har du mätverktygen för att justera pumpen? Vet inte hur 98:an ser ut men på 93:an monterar man en klocka i centrum bak på pumpen och kalibrerar in i förhållande till ÖD... Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Alltså, är det ngn specialavdragare till drevet på pumpen? Eller ska man ta bort kåpan utanför först? Siter en 17 insektshål framför pumpen på min |
|
|
special och special. du kan ta allt som fungerar som en klyka som passar till drevet och knacka ut den försiktigt träbit blocknyckel skuren plåtbit eller vad fn som helst inte svårare än så. kåpan ska sitta kvar på motorn bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
hur sitter drevet fast? Antar att det är skruvat och pressat på en kona? Den där plåten som har 17 insektshål i sig, ska man ta bort den? Hur sitter den? |
|
| hej den sitter bara dit gängad demontera den så sitter pump axel med mutter innnanför | |
|
aha, ok. Får låna med mig en 17 insex från jobbet då :) Tack för svaren! |
|
|
Är det kritiskt vart på varvet man kopplar på kedjan? Dvs är pumpen styrd sekventionellt eller räcker det med att ställa in lyftet på pumpen? |
|
|
som med dom övriga borde det sitta en markering på drevet hur det ska vara Länk där har du en fin bild att se på bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
jahopp, tänkte aldrig på det... Tog aldrig bort kåpan framför kedjan, får kika på det innan jag skruvar tillbaka allting då. |
|
|
ähh, jag tar det här från början. Jag har alltså lyft av topplocket och sen satt på ett nytt. Tänkte aldrig på att dieselpumpen måste stå likadant, trodde bara att man behövde justera in lyftet på pumpen vid ÖD. Sitter kedjan till kamdrevet via pumpen ned till vevaxeln eller sitter det en kedja från veven till pumpen och en annan mellan pumpen och kamdrevet? Jag har fått dit det mesta och skulle heslt vilja riva bort allt om jag slapp men är jag osäker så är det ju lika bra att riva rubbet nu |
|
|
använd länken så ser du Länk startsidan www.realoem.com/bmw/ så kan du söka i framtiden själv på olika delar bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
tackar, det gjorde min kväll. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.