|
|
|
|---|---|
Edge Larsson |
Tror jag har stora färd datorn (rätta mig om jag har fel) problemet jag har är att jag tycker Range visar för segt (Hur långt man kan köra på bensinen som är kvar) eller alldeles galet. Ett exempel var nu när jag tanka 20 liter och den visa att jag kunde åka 11 mil och jag körde 4 mil och fortarande kunde jag åka nästan 11 mil ändå. Nån som har nån smart ide vad som felar och hur man kan åtgärda felet ?? Mvh Micke |
|
Det där fenomenen kan du väl få utan att något är fel. När nollade du snittförbrukningen? Om du t.ex. har en snittförbrukning på 1,8l/m och helt tom tank, fyller på 20 liter så är ju 11 mil korrekt. Om du sedan kör och har en förbrukning som är mycket lägre än din tidigare snittförbrukning så medför ju det att din range inte kortas av i takt med de mil du åker. Det kan mycket väl vara så att du har en missvisand färddator men det jag menar är att du KAN få det här fenomenet utan att något är fel. //Stenback |
|
Edge Larsson |
Ok är nog så som du säger att jag missa att nolla för allt annat stämmer Köpte nyss bilen så man har inte hunnit lära sig allt än men bra med forumet så man kan fråga sig fram och läsa av andras misstag =) Tack för hjälpen Mvh Micke |
|
Det Stenback skriver stämmer till viss del. Min mätare är inte helt korekt den heller när man börjar närma sig mindre än 20 liter i tanken. Men; Range ska ändra sig under körningens gång. Har du full tank och blåser på i 200+ så går den ganska fort ner till säg 35-40 mil, om du sedan saktar ner till 110 så kommer den efter ett tag att visa kanske 60 mil. *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.