|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har nyss tecknat en försäkring till en 740-97 importbil och insett en helt otrolig skillnad på dom olika bolagen Helförsäkring mellan 11000:- trygg Hansa till 32000:-Länsförsäkringar (det är ju helt sjukt!) Kanske skulle medlemmar på autopower gå ihop och skaffa försäkringar tillsammans de skulle nog bli en del eller vad tror ni. MVH Hågge | |
|
Tänkte bara kolla var du bor eftersom att du fått ett riktigt bra pris på din bil. Hittade själv 14" som billigast. Har alla mina försäkringar hos T-H. Mvh Daniel |
|
|
Hej 740 power jag bor i stockholm priserna är uträknat på 75% b onus men fan det är ju dyrt ändå |
|
|
Visst det kostar att åka Bmw, men man undrar om det är värt det? Har även en Saab 9-3 Sport kombi (Aero) som jag betalar 3" /år för samt några hojar så man betalar en skaplig slant till försäkrings bolagen.(Samt villa, liv, barn,olyck försäkring mm) Mvh:Daniel |
|
| Det var intressant att se att Trygg-Hansa var billigast för dig, dom har alltid varit i särklass dyrast för mig när jag har jämfört försäkringar. T.ex så var dom 100% dyrare än det försäkringsbolag som jag har nu när jag skulle försäkra min 320. | |
| Vad har du för bolag nu? | |
| 740 power: Anledningen att du betalar mycket mindre för Saaben är att den är så pass ny och du behöver enbart halvförsäkring, även årsmodell gör en hel del på försäkringen tex ny bil billigare.Sen ligger Bmw högt i premieklasserna bla för att det stjäls och vandaliseras mycket :-( | |
|
Jag frågade ett par bolag om dom tar mer betalt för att det är en importbil men dom svarade att det gjorde det inte men det tror inte jag äe det nån som vet hur mycket iså fall dyrare en importbil blir vad har ni för erfarenheter |
|
|
740 power : Jag har min bil försäkrad hos sockenbolagen. hågge : Dom gånger jag har jämfört import vs. svensksålda bilar så har det nästan aldrig varit nån direkt skillnad på vad försäkringen kostar. Men jag tror säkert att det kan skilja hos en del bolag. |
|
| Jag har räknat på 728/740 och har som lägst landat kring 9000. Har då maxbonus och bor utanför Stockholm. | |
| Ett tillägg: Med 728 som måttstock har jag faktiskt kommit ner till ca. 7500. | |
|
Båda min bilar har samma premie som en motsvarande svensksåld dock är det ju inge 7-serie. Har BMW Originalförsäkringar på båda då som är billigast för mig. Tidigare så var IF billigast men dom verkar ha höjt premierna rejält för nu tillhör dom de dyraste. ___ //Ulf |
|
|
Ja man ser ju att vi alla har en rejäl slant att slänga upp för våra bilar kanske skulle alla som är medlemmar på autoforum kanske få nån sorts % på något bolag va vet jag men vi är väl några stycken tror jag som sitter i samma båt förlåt (Bil) mvh Hågge |
|
|
Trygg-Hansa tar ca 10000 mer per år för en importbil jämfört med en svensksåld. I mitt fall gäller det en E38 740iA, halvförsäkring. Varför så mycket dyrare? Löjligt tycker jag, bilen har ju rullat i Sverige i snart fem år... suck! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.