|
|
|
|---|---|
|
hej alla där ute... sitter nu å kliar mej i huvet med ett problem jag inte funnit någon lösning på... bilen har en tendens att rycka vid gaspådrag och även vid tomgång kan den rycka till precis så att den inte dör. ibland mkt ibland lite å ibland inte alls. har kollat stifft å lite små grejermen allt såg bra ut. var hos kompisen idag å körde en diagnos på bilen men hittade inget fel, kollade också avgasvärdena som också såg väldigt bra ut. har bytt bränsle filter me men ingen skillnad... så e det någon mer som råkat ut för detta... Dra Räva I Grus | |
|
Kan vara vad som helst, men du kan ju börja med det enkla: Byt stiften och kolla tändkablarna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har du kollat fördelarlock o rotor? har du rätt stift? min 735:a funkar bäst med NGK. Faktiskt väsentlig skillnad. Kenneth |
|
|
Hej, Har ungefär samma problem som du finns många grejor det kan vara, Luftmassmätare, spridare, tändkablar, rotor, fördelarlock, bränslepumpen o.s.v.. Jag läna in min på Bmw för problem sök.. inte klart än ska in på onsdag. De har inte hittat något där med :( dåligt med gamla hederliga meckare verkar det som bara datorn som gäller.. utan den handikappade.. Medelar dig om de hittar något på min. Kolla dessa grejor allt kostar mycket att byta ut hoppas du hittar felet!! Lycka till! Mvh Ive |
|
|
jag skulle tippa på bränslefiltret som är fullt av skit. eftersom att den går bra vid jämn fart eller hur? mvh Alex |
|
| löste det sig ? Jag har exakt samma fel på min 318. Fast den kan rycka också vid jämn gas. Ibland hoppar bilen som en häst eller något. Jag har bytt bränslefilter och stift. Funderar på om det är fördelarlocket o kablarna nu. | |
|
Hej. Är ny här. Men jag har varit ute för samma sak, men en flaska k-sprit hjälpte. För lite bränsle itanken blir det ofta kondens. Häll gärna i en flaska Wynnz som rengör & smörjer spridare. M.V.H. Kjelle N Kjelle |
|
| testat det, hjälpte ej.. :( blir tokig på felet. | |
| som sagt testa byta bränslefiltret... sitter under bilen framför vänster bakdäck tror jag? | |
|
jag har precis fått samma problem med min 318 compact -95. det blir bara värre o värre för varje dag. i början var det bara på låga varv när man gasade upp på en ny växel och motorn fick jobba lite. vid höga varv går det bättre. nu har det börja hoppa och skaka nästan vid varje gaspådag. som en cykel som hoppar runt på växlarna känns det. i princip ingen acceleration alls. Har provat att byta soppafiltret, men utan resultat. ska prova o byta stiften imorrn men har inte särskilt höga förväntningar. har spekulerat i lite olika fel. om det var tjyvluft borde det vara ständigt. Någon nämde kamaxelgivaren. vad kostar sig en sån att byta tro? |
|
|
Usch, har samma problem. Har nu bytt rotor, fördelare, kablar, tändstift, Lmm(beg), vakumslangar, luftfilter, bränslefilter, lambdasond, gjort ventilinställning och kört med spridarrengöring. Inget som gjort nån skillnad... blir galen på det här. Nästa sak att byta blir nog tempgivare. Har försökt att köra den i datorn hos bmw men det gick inte av nån konstig anledning. Meddela här om du hittar en lösning! |
|
| bytte stift, och hällde i en flaska redline + full tank 95 soppa idag. har kört 8mil och det är betydligt bättre, ryckningarna är nästan helt borta, men man kan fortfarande ana dom. får köra några dagar till och se hur det artar sig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.