|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att köpa en ny X5 med följande utrustning: Advantage, Comfort och Sportpaketen, Automat, drag och kupe'värmare. Är det något jag bör lägga till ytterligare? Den nya X5:an ska enligt uppgift levereras först 2008 annars hade jag nog väntat in den. Har ni andra synpunkter som är viktiga? | |
|
Eftersom du ber om synpunkter ska jag säga vad jag tycker. (hoppas att du tar det för vad det är - en åsikt) Från vad jag har hört och läst kommer nya X5an i slutet av året (sept) och till sverige förmodligen i början av 2007. (inte 2008 så vitt jag vet) Jag skulle därför aldrig köpa en ny X5a nu eftersom den kommer att kännas gammal om ca 6 mån och andrahandsvärdet kommer att sjunka som en sten på den "gamla" modellen när den nya kommit ut. Personligen tycker jag redan att X5an ser tråkig ut eftersom jag "vet" att det snart kommer en ny. :) Som sagt bara min åsikt. |
|
| nya x5:an kommer i september...frågan är om den kommer va lika snygg som den nuvarande | |
|
Tydligen olika bud när nya X5 kommer, jag har hört sent 2007 till europa, däremot facelift på X3 till hösten. Med tanke på hur mycket fel det brukar vara på första årsmodellen av en ny BMW så håller jag nog på att en ny nu är ett bra val givetvis med en bra rabatt från säljarna. Dom spionbilder som florerar på nya X5 verkar inte som det blir så stora förändringar i utseendet så jag tror nog att den gamla håller värdet lite bättre än t.ex E39. Kanske talar i egen sak då jag nyss köpt en lätt beg. X5 3,0D. Vad det gäller utrustning så tycker jag det ser ganska bra ut på din jägaren det är ju väldigt personligt vad man värdesätter en del vill ha navigator andra inte |
|
|
Jag hade valt Individuallack gärna Carbonsvart, då står den ut vid försäljning samt mera njutbar under ägandet, köp även navi och panoramataklucka, trist utan. Vilken motor? Välj 3,0d den är bättre på allt, ska det vara bensin i X5 då är det V8 som gäller, 6: an drar lika mycket eller nästan lika mycket bensin som V8: an, även om jag förstår att det är en kostnadsfråga och då väljs diesel med fördel. X5 är den sista riktigt snygga BMW: n, kommer nya X5 se ut som X3 kommer alla nuvarande X5 ägare skratta sig lyckliga, X5 ligger fortfarande högt "etta?"på dom kriminellas topplista. Mvh Stephan |
|
| att x5:an kommer hålla värdet bättre än e39 kan jag lätt konstatera... om man kollar på beg-marknaden så har inte dem första x5:orna (dvs årsmodel 2000) passerat under 200 000kr sträcket än...med tanke på att dem bilarna nu är 6år gamla så håller dem värdet väldigt bra jämfört med andra bmw-modeller med undantaget z-modellerna | |
|
Tack för alla synpunkter. Det är 3,0 D motorn jag har tänkt mig. Ska jag satsa på tonade rutor bak? Jag har hört att X3 ska faceliftas i fronten och baktill och presenteras före semestern och kunna levereras i höst men jag tycker inte den är lika snygg som X5. X5 kanske får 5-seriens framparti och blir längre (7-sitsig) och det är inget som lockar mig. |
|
| har du gott om pengar so är mitt tips att du satsar på en välutrustad bil och med en speciell färg... | |
|
Jägarn: Jag skulle rekommendera tonade rutor bak. Det gör mycket för hur varm kupen blir på sommaren och tillsammans med Shadowline passar det väldigt bra. Se min X3a Länk för exempel. Jag åkte X5 4.4iA förut ett tag och X5an är nog så gott, lite roligare framför allt. Om du åker mycket landsväg och prioriterar komfort skulle jag välja bort sportpaketet dels pga stora fälgar/ däck och dels pga stötig sportfjädring. Oasvett färg så är stänkskydd runtom en mycket god investering då underdelen blir både solik och blästrad med tiden. Även sidorna hålls renare. Exempel på utrustning med mitt tankesätt.. Körning mycket långsträcka landsväg. Adaptivt kurvljus har jag på X3an och är suveränt. HiFi högtalare. Std låter inte så mycket. DSP är inte värd pengarna. Edition lifestyle kanhända? Bra utr för pengarna. PDC: Runtomsikten är inte den bästa. Navi om du har användning för det. Nivåreglering i o m krok. Lycka till Asken |
|
| X3an känns roligare ska det stå. | |
|
För mig, är X5 fortfarande 6,5 år efter presentationen min favorit terrängbil, då har jag kört Lexus RX300, Volvo XC90 2,5T, MB ML350 W164 och VW Touareg V6, förutom 2st 3,0d och en 3,0i, BMW X3 har jag inte kört, trots att jag haft tillfälle, jag kan inte med utseendet, Lada Niva är en vacker bil i jämförelse. Jag hade hoppat mörka rutor, eftersom det är jobbigt att se ut speciellt i mörker, på Lexus RX300 med backkamera är backmomentet okej, den detaljen tror jag saknas på X5, dock hjälper inte kameran vid filbyte. Jag har endast kört X5: or med sportpaket, jag kan hålla med att den är lite stötig, men X5 är den enda terrängbil jag kört som varit bra i kurvor, till exempel MB ML är riktigt jobbig att köra med standardchassi, är X5 utan sportpaket liknande skulle jag inte stå ut, pröva innan köp, MB ML är tvåa om den är okej med sportpaket, välj annan motor än 350, den råmar vid fullgas, oacceptabelt på en 500tkr+ bil, ML 320 CDi skulle jag prova innan köp av X5, Audi Q7 3,0 TDi är också intressant tycker jag, åtminstone så man vet vad man ratar. Mvh Stephan |
|
| Själv har jag precis köpt en X5 4,4-01. Svensksåld 7500 mil, sportpaket, komfortpaket, full utr. Pris 250000 kr. Tycker det verkar vara ett bra pris. Jag hade inte valt en X3, men smaken är som sagt som baken :-) | |
Gemini__ |
Stephan: Att kalla X5:an för "terrängbil" är väl ändå att ta i? =) Mvh: Thomas |
|
Asken: blir undersidan av bilen solik utan stänkskydd? Innebär det att den ser ur som en gris ;-) Undrar bara... Don't dream it, drive it |
|
|
Gemini_; Lite, men den har det som behövs för storstadsbors terrängbilsbehov "dom flestas" nämligen att kunna ta alla parkeringsplatser som är lediga, inte bara dom som är plogade=) Mvh Stephan |
|
Gemini__ |
Haha, ja det e iofs sant. |
|
Tack igen för alla synpunkter! Jag har fått en del att fundera över. Kul att alla verkar vara överens om att X5:an fortfarande står sig mycket gott. |
|
|
Jägaren: Ett tips. Borgs bil i Vällingby har en trevligt utrustad 3.0dA 2006 som försäljningschefen har som tjänstebil med Sport, Comfort, Advantagepaket samt. Navi, glaslucka, Elsvankstöd, Silvergrå metallic, svart skinn, Hifi och lite annat trevligt. Mvh Asken |
|
| Nagon med erfarenhet som vet hur mycket en 3.0d drar? Vart ligger break even mot en bensin V8? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.